En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA MÓN

"Els joves a la franja de Gaza no han experimentat la llibertat, això crea gran frustració i ànsies d'aconseguir-la"

Gabriel Romanelli, rector de l'església de la Sagrada Família de Gaza, explica si hi hagués una invasió terrestre, com s'està parlant, "seria terrible"

11 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Escoltem un nou testimoni de qui està vivint de prop la guerra. "Jo havia previst que això podria passar, però no d'aquesta manera", diu Gabriel Romanelli sobre la guerra entre Israel i Palestina, després que, el 7 d'octubre Hamàs ataqués Israel.

El rector de la parròquia de la Sagrada Familia de Gaza ha explicat al programa 'La Caravana' que "els joves no han experimentat la llibertat des que es va construir el mur entorn de Gaza". El religiós ha apuntat que això també crea "gran frustració i ànsies de llibertat". Sense voler entrar en opinions polítiques Romanelli, que porta 28 anys a Terra Santa, ha explicat com, ara mateix, "la franja és un enclavament tancat, on la gent no pot anar enlloc mentre bombardegen els seus barris".

Imatge de la guerra entre Israel i Palestina,. després de l'atac de Hamàs el 7 d'octubre de 2023

L'atac de Hamàs a Israel va enxampar el rector de l'Església de la Sagrada Família a Gaza a Belem, a 80 kilòmetres de la Franja, "i no hi ha corredors humanitaris". Gran part de la comunitat cristiana s'ha desplaçat i gairebé 200 persones s'han allotjat a l'escola i la parròquia que regeix Romanelli. "La situació és greu, ja que la Franja està en constant bombardeig i el dany a la població civil és horrible".

S'entén ara, tal com diu, que "començarà la invasió terrestre de l'exèrcit israelià". No obstant això, de moment, el rector assegura: Han dit que respectaran els llocs de l'Església". Però la població té por d'una invasió terrestre. "Si fos així, seria terrible".

Preguntat pels motius de la radicalització de Hamàs i dels greus fets que estarien succeint a les dues bandes, Romanelli ha condemnat els crims comesos contra civils. "És atroç la privació de llibertat a molts d'ells" i ha demanat "que s'aturin aquests comportaments". Romanelli té la sensació que la guerra "va per llarg", ja que en situacions menys greus han tingut guerres que han durat més. "No hi ha signes que això acabi aviat".

Entrevista a Gabriel Romanelli, rector de l'Església de la Sagrada Família a Gaza

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Pilarín Bayés atura l'activitat a causa d'una caiguda: "Tenia compromisos per Nadal que no podré complir"

Pilarín Bayés ha il·lustrat la infància de centenars de milers de catalans al llarg de la seva trajectòria. Ara, però, ha de fer una petita…

5 desembre 2025

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Judith Colell i Miki Esparbé: "Estem en un moment d'un risc molt alt davant la deshumanització"

Judith Colell i Miki Esparbé

Parlem amb la directora Judith Colell i l'actor Miki Esparbé sobre la pel·lícula 'Frontera', que s'estrena el pròxim 12 de desembre

5 desembre 2025

Redacció

RELIGIÓ

La cloenda del Mil·lenari de Montserrat, a Ràdio Estel

programa especial mil·lenari de Montserrat

Escolta en directe l'acte de cloenda d'aquest dilluns 8 de desembre, a partir de les 18:45 h

5 desembre 2025

Redacció