En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA MÓN

Gabriel Romanelli, rector de la Sagrada Família de Gaza: "Tots estan amb molta angoixa"

A la parròquia de la Sagrada Família de Gaza tenen 500 persones refugiades després de la represa dels bombardejos a la Franja

18 març 2025

Redacció

Comparteix
Parròquia de la Sagrada Família de Gaza | Font: Patriarcat llatí de Jerusalem

El rector de la parròquia de la Sagrada Família de Gaza, Gabriel Romanelli, ha comentat que estan bé, però "amb molta angoixa perquè ningú sap a on arribarà". Tot plegat després que Israel hagi trencat aquesta matinada l'alto el foc amb Hamàs i hagi reprès els bombardejos a la Franja de Gaza. En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, el rector ha explicat que durant aquesta nit hi ha hagut "molts bombardejos, uns més a prop i d'altres més lluny". "Nosaltres per sort estem bé", ha exclamat Romanelli.

A la parròquia de la Sagrada Família de Gaza hi ha ara mateix unes 500 persones refugiades. El rector ha manifestat que tenen "molta gent gran, persones malaltes, amb discapacitats, nens, sacerdots i religioses". Romanelli ha manifestat que estan tractant de veure "totes les emergències". "Reseu per nosaltres i que Déu ens concedeixi la fi de la guerra i la pau", ha clamat.

Almenys 400 morts i 300 ferits a la Franja de Gaza

La xifra de morts arran dels atacs d'aquesta matinada no para d’augmentar i hi ha almenys 400 morts. També hi ha com a mínim 300 ferits. El govern israelià es defensa dient que Hamàs ha rebutjat totes les ofertes dels mediadors internacionals per assolir una pau duradora a la regió. Israel lamenta que Hamàs s’hagi aixecat de la taula de negociacions, i per això ha decidit atacar, per sorpresa, la Franja de Gaza. Segons les primeres informacions, bona part dels cossos han sigut traslladats a l’Hospital Nasser, a la ciutat de Khan Yunis, però també s’han registrat bombardejos al sud, a Rafah, i a Deir al-Balah, al centre.  

Hamàs, per la seva banda, lamenta que Israel decideixi revocar l’alto el foc i exposar els ostatges que queden a Gaza a un destí desconegut. La milícia xiïta també demana al Consell de Seguretat de l’ONU que es reuneixi immediatament i adopti una resolució que obligui Israel a posar fi a les agressions sobre la Franja de Gaza. 

Declaracions del rector de la parròquia de la Sagrada Família de Gaza, Gabriel Romanelli, a Ràdio Estel

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció