En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA MÓN

Gabriel Romanelli, rector de la Sagrada Família de Gaza: "Tots estan amb molta angoixa"

A la parròquia de la Sagrada Família de Gaza tenen 500 persones refugiades després de la represa dels bombardejos a la Franja

18 març 2025

Redacció

Comparteix
Parròquia de la Sagrada Família de Gaza | Font: Patriarcat llatí de Jerusalem

El rector de la parròquia de la Sagrada Família de Gaza, Gabriel Romanelli, ha comentat que estan bé, però "amb molta angoixa perquè ningú sap a on arribarà". Tot plegat després que Israel hagi trencat aquesta matinada l'alto el foc amb Hamàs i hagi reprès els bombardejos a la Franja de Gaza. En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, el rector ha explicat que durant aquesta nit hi ha hagut "molts bombardejos, uns més a prop i d'altres més lluny". "Nosaltres per sort estem bé", ha exclamat Romanelli.

A la parròquia de la Sagrada Família de Gaza hi ha ara mateix unes 500 persones refugiades. El rector ha manifestat que tenen "molta gent gran, persones malaltes, amb discapacitats, nens, sacerdots i religioses". Romanelli ha manifestat que estan tractant de veure "totes les emergències". "Reseu per nosaltres i que Déu ens concedeixi la fi de la guerra i la pau", ha clamat.

Almenys 400 morts i 300 ferits a la Franja de Gaza

La xifra de morts arran dels atacs d'aquesta matinada no para d’augmentar i hi ha almenys 400 morts. També hi ha com a mínim 300 ferits. El govern israelià es defensa dient que Hamàs ha rebutjat totes les ofertes dels mediadors internacionals per assolir una pau duradora a la regió. Israel lamenta que Hamàs s’hagi aixecat de la taula de negociacions, i per això ha decidit atacar, per sorpresa, la Franja de Gaza. Segons les primeres informacions, bona part dels cossos han sigut traslladats a l’Hospital Nasser, a la ciutat de Khan Yunis, però també s’han registrat bombardejos al sud, a Rafah, i a Deir al-Balah, al centre.  

Hamàs, per la seva banda, lamenta que Israel decideixi revocar l’alto el foc i exposar els ostatges que queden a Gaza a un destí desconegut. La milícia xiïta també demana al Consell de Seguretat de l’ONU que es reuneixi immediatament i adopti una resolució que obligui Israel a posar fi a les agressions sobre la Franja de Gaza. 

Declaracions del rector de la parròquia de la Sagrada Família de Gaza, Gabriel Romanelli, a Ràdio Estel

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ramon Mirabet: "Aquest disc és en part un homenatge al meu pare"

Ramon Mirabet

Parlem amb el cantant Ramon Mirabet sobre el seu nou àlbum 'All Star Jazz Project – Songs I Heard', un homenatge al pare i a aquest gènere musical

5 març 2026

Redacció

CULTURA

LLIBRES

La Conxita, la botiga de Sants que enamora melòmans i lectors

La Conxita

Parlem amb Marcel Padró, un dels llibreters de La Conxita, un espai cultural situat a Sants que combina llibres i discos

5 març 2026

Redacció

INTERNACIONAL

POLÍTICA

L'impacte econòmic de la guerra: "És un joc d'oferta de llibre, perquè tenim el 20% del petroli i gas natural aturats"

L'economista Joan Ribas avisa d'una inflació de preus que tindrà efectes importants sobre el PIB de les economies desenvolupades

5 març 2026

Redacció