En directe

Fórmula Estel

ENERGIES ALTERNATIVES

MEDI AMBIENT

La Generalitat recomana que no es demanin més subvencions per instal·lar plaques solars

Des de l’Institut Català d’Energia asseguren que "els qui ja han fet el tràmit començaran a cobrar a partir de l’últim trimestre d’aquest any, però no més lluny del 2024"

12 abril 2023

Comparteix

Després d'anunciar la creació d'ajudes per instal·lar plaques solars a casa, la Generalitat ara recomana que no es demanin més subvencions. Ho ha dit Juanjo Escobar, cap de la divisió de gestió energètica de l'Institut Català d'Energia. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', Escobar s'ha explicat així: "jo recomanaria no entrar noves sol·licituds. És molt difícil que puguin tenir una subvenció a no ser que hi hagi una aportació econòmica extraordinària".

Plaques solars a una teulada
Plaques solars d'autoconsum energètic a Molins de Rei | ACN

Escobar ha detallat que aquesta entitat no pot tancar l'entrada de sol·licituds per un mandat legal, però que amb l'actual volum de diners disponibles és complicat que les noves sol·licituds tirin endavant. Tot i que han demanat una tercera remesa de diners europeus, Escobar ha exposat que no han rebut resposta i que "el discurs polític que escoltem d'Europa és més d'austeritat i no pas de subvencions".

Des del mateix organisme han assegurat que "els qui ja han fet el tràmit de la subvenció per instal·lar plaques solars començaran a cobrar-la a partir de l'últim trimestre d'aquest any, però no més lluny del 2024". Sobre el col·lapse de la tramitació de sol·licituds a causa d'una allau de peticions, Juanjo Escobar ha explicat que "ja s'ha contractat el personal addicional per gestionar la situació, i a partir d'ara el ritme serà més elevat".

Segons la Federació de Gremis d'Instal·ladors de Catalunya, el culpable del col·lapse ha estat el Govern Espanyol

Segons la Federació de Gremis d'Instal·ladors de Catalunya, el culpable d'aquest col·lapse ha estat el Govern Espanyol. Ho ha assegurat, en una entrevista al mateix programa el director general de la federació, Raúl Rodríguez, que ha explicat que "l'administració catalana ha estat una de les primeres afectades pel disseny de les bases de la convocatòria que s'ha fet des del Ministeri de Transició Ecològica". D'altra banda, Rodríguez també ha explicat que "només el 6% de les teulades de superfície útil a Catalunya estan ocupades i, per tant, hi ha molt creixement per endavant". Ha conclòs, també, que "és un sector que ha vingut per quedar-se, amb una amortització molt ràpida".

Entrevista a Raúl Rodríguez i a Juanjo Escobar sobre la falta de personal per instal·lar plaques solars d'autoconsum

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

L'Agència de Residus avisa que només es recull el 13% dels residus tèxtils

Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, avisa que cal fer una reflexió sobre com consumim la roba

9 gener 2026

Redacció

RELIGIÓ

SOCIETAT

Armand Puig: "Déu és el centre de la vida i obra de Gaudí"

El biblista i membre de la Comissió Teològica de la Sagrada Família, Armand Puig, destaca la vinculació de l'arquitecte amb la natura i la fe

9 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Paco Niebla: "Les dones sempre són les grans oblidades a totes les guerres"

El periodista Paco Niebla. EFE/Brais Lorenzo

Parlem amb el periodista Paco Niebla sobre el seu llibre 'La Protestante. Ojos azules, corazón rojo', un relat biogràfic sobre la seva àvia a la Guerra Civil

9 gener 2026

Redacció