En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA ESPANYA

Gil Tamayo diu que està al servei "de tota la societat plural" i defensa la transparència

El nou secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola, José María Gil Tamayo, s’ha incorporat aquest dijous al matí a la plenària de l’organisme, que…

20 novembre 2013

Redacció

Comparteix

El nou secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola, José María Gil Tamayo, s’ha incorporat aquest dijous al matí a la plenària de l’organisme, que el va elegir dimecres amb 48 vots en primera votació. En una conferència de premsa, Gil Tamayo ha assegurat que la seva nova tasca està al servei de l’Església i de tot la societat espanyola, ''que és plural i formada per ciutadans que tenen dret a la informació''. Seguint la línia del Papa Francesc, el secretari general de l’Episcopat espanyol ha recordat que l’Església està ''sobretot al costat dels pobres i necessitats, arribant fins i tot moltes vegades que la societat els abandona''. Gil Tamayo, sense confirmar-ho explícitament, ha confirmat que les seves responsabilitats inclouen també la feina de portaveu, i ha defensat la transparència i la transmissió de l'Evangeli ''en positiu i amb honestedat''.

I el cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, ha valorat aquest matí per a Ràdio Estel la figura de José María Gil Tamayo, de qui ha dit que ''és un home dialogant, amb bones relacions amb els bisbes de Catalunya i amb capacitat d'entendre la realitat catalana''. També ha qualificat de positiu que no sigui bisbe, perquè ''quan parla en nom de l'Episcopat, no compromet tant els bisbes''.

José María Gil Tamayo, prevere i periodista, va néixer l’any 1957 a la localitat extremenya de Zalamea de la Serena. Entre els anys 1998 i 2001, va ser director del Secretariat de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació. Més recentment, després de la renúncia de Benet XVI i abans de la celebració del conclave, Gil Tamayo va treballar com a portaveu per als mitjans de comunicació en llengua espanyola. És llicenciat en Ciències de la Comunicació per la Universitat de Navarra i, des de l’octubre de 2006, és consultor del Consell Pontifici per a les Comunicacions Socials.

Perfil complet

Més actualitat

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció