En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

González Padrós, consultor de la Congregació per al Culte Diví

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments…

Publicat: 16/01/2017 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments que el papa Francesc va nomenar el 14 de gener passat. Tal com va fer públic el Butlletí de la Santa Seu, l’exdirector de l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona i col·laborador de Catalunya Cristiana, és un dels nous encarregats d’assessorar aquesta congregació vaticana.

El Dr.  Jaume González Padrós, nascut l’any 1960 a Sabadell i sacerdot de l’arxidiòcesi de Barcelona, es va doctorar en Teologia al Pontifici Ateneu Sant Anselm de Roma. Actualment és rector de la parròquia de Sant Llorenç a l’Eixample barceloní. Des del 2010 dirigia l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona fins que l’octubre passat va ser rellevat del càrrec i succeït pel prevere mallorquí Gabriel Seguí (Palma, 1964), missioner del Sagrat Cor.

L’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona, erigit canònicament l’any 1986, és un centre d’ensenyament superior que depèn de l’Ateneu Universitari Sant Pacià. És l’únic institut superior de litúrgia en llengua castellana i un dels centres més importants en aquesta disciplina a nivell mundial. El seu impulsor i primer director va ser el bisbe Pere Tena.

Entre els 17 consultors nomenats pel Papa hi ha dues dones laiques i alguns noms d’especial relleu com ara el jesuïta eslovè Marko Rupnik, conegut artista que ha pintat mosaics per a moltes esglésies. Juntament amb Mn. Jaume González Padrós, ha estat nomenat un altre espanyol, el pare José Luis Gutiérrez Martín (Getxo, 1960) director de l’Institut de Litúrgia de la Pontifícia Universitat de la Santa Creu de Roma.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,