En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

González Padrós, consultor de la Congregació per al Culte Diví

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments…

16 gener 2017

Comparteix

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments que el papa Francesc va nomenar el 14 de gener passat. Tal com va fer públic el Butlletí de la Santa Seu, l’exdirector de l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona i col·laborador de Catalunya Cristiana, és un dels nous encarregats d’assessorar aquesta congregació vaticana.

El Dr.  Jaume González Padrós, nascut l’any 1960 a Sabadell i sacerdot de l’arxidiòcesi de Barcelona, es va doctorar en Teologia al Pontifici Ateneu Sant Anselm de Roma. Actualment és rector de la parròquia de Sant Llorenç a l’Eixample barceloní. Des del 2010 dirigia l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona fins que l’octubre passat va ser rellevat del càrrec i succeït pel prevere mallorquí Gabriel Seguí (Palma, 1964), missioner del Sagrat Cor.

L’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona, erigit canònicament l’any 1986, és un centre d’ensenyament superior que depèn de l’Ateneu Universitari Sant Pacià. És l’únic institut superior de litúrgia en llengua castellana i un dels centres més importants en aquesta disciplina a nivell mundial. El seu impulsor i primer director va ser el bisbe Pere Tena.

Entre els 17 consultors nomenats pel Papa hi ha dues dones laiques i alguns noms d’especial relleu com ara el jesuïta eslovè Marko Rupnik, conegut artista que ha pintat mosaics per a moltes esglésies. Juntament amb Mn. Jaume González Padrós, ha estat nomenat un altre espanyol, el pare José Luis Gutiérrez Martín (Getxo, 1960) director de l’Institut de Litúrgia de la Pontifícia Universitat de la Santa Creu de Roma.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Yung Rajola: “Hem d’acostumar el públic a l’accent lleidatà”

Yung Rajola

Parlem amb l’artista Yung Rajola sobre el seu nou disc 'El món no està fet per als romàntics', el final de la seva trilogia conceptual

4 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

VOLUNTARIAT

En Bici Sense edat: el voluntariat que combat la solitud sobre rodes

en bici sense edat

Parlem amb els responsables i beneficiaris d'aquest projecte que ofereix passejades en tricicle a persones grans o amb mobilitat reduïda

4 juny 2026

Redacció

Sense categoria

La fèrula que uneix Gaudí i Lleó XIV: un símbol de la universalitat de la Sagrada Família

La fèrula arriba dilluns al Palau Episcopal de Barcelona, amb el dubte de si el Pontífex l'utilitzarà durant la missa de la Sagrada Família

4 juny 2026

Redacció