En directe

Vespres

VATICÀ

González Padrós, consultor de la Congregació per al Culte Diví

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments…

16 gener 2017

Comparteix

El prevere barceloní Mn. Jaume González Padrós és un dels 17 nous consultors de la Congregació per al Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments que el papa Francesc va nomenar el 14 de gener passat. Tal com va fer públic el Butlletí de la Santa Seu, l’exdirector de l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona i col·laborador de Catalunya Cristiana, és un dels nous encarregats d’assessorar aquesta congregació vaticana.

El Dr.  Jaume González Padrós, nascut l’any 1960 a Sabadell i sacerdot de l’arxidiòcesi de Barcelona, es va doctorar en Teologia al Pontifici Ateneu Sant Anselm de Roma. Actualment és rector de la parròquia de Sant Llorenç a l’Eixample barceloní. Des del 2010 dirigia l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona fins que l’octubre passat va ser rellevat del càrrec i succeït pel prevere mallorquí Gabriel Seguí (Palma, 1964), missioner del Sagrat Cor.

L’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona, erigit canònicament l’any 1986, és un centre d’ensenyament superior que depèn de l’Ateneu Universitari Sant Pacià. És l’únic institut superior de litúrgia en llengua castellana i un dels centres més importants en aquesta disciplina a nivell mundial. El seu impulsor i primer director va ser el bisbe Pere Tena.

Entre els 17 consultors nomenats pel Papa hi ha dues dones laiques i alguns noms d’especial relleu com ara el jesuïta eslovè Marko Rupnik, conegut artista que ha pintat mosaics per a moltes esglésies. Juntament amb Mn. Jaume González Padrós, ha estat nomenat un altre espanyol, el pare José Luis Gutiérrez Martín (Getxo, 1960) director de l’Institut de Litúrgia de la Pontifícia Universitat de la Santa Creu de Roma.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Emilio Morenatti, autor de la foto viral de Lleó XIV amb un nen: "Si commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys"

El fotògraf destaca que en aquell precís moment es va congelar el temps en una experiència "casi mística"

17 juny 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció