En directe

Fórmula Estel

AQUESTA SETMANA

Grans estrenes a la nova temporada de Ràdio Estel

La temporada 2017-2018 comença amb força a Ràdio Estel. I és que són nombroses les novetats que presenta en la seva programació. Una de les…

5 setembre 2017

Redacció

Comparteix

La temporada 2017-2018 comença amb força a Ràdio Estel. I és que són nombroses les novetats que presenta en la seva programació. Una de les novetats més destacades és el programa Ja era hora, que s’emet de dilluns a divendres, de 8.00 a 10.00. És un magazín d’actualitat, amb tertúlies i entrevistes.

«El presentador és Ricard Aparicio, un professional molt conegut i valorat amb una trajectòria llarga i reeixida dins del món de la ràdio. Cal esmentar que una col·laboradora fixa és la política i professora Montserrat Nebrera», assenyala Enric Frigola, cap de Programació de Ràdio Estel.
També s’ha volgut potenciar la Fórmula Estel, que comprèn des de les 10.00 fins a les 17.00, «amb la incorporació de més grans clàssics de la història de la música moderna (americans, francesos, catalans…), ja sigui amb versions originals o bé actuals, ben coneguts per a tothom».
Ràdio Estel compta també aquesta temporada amb un programa conduït per la teòloga i monja Teresa Forcades. Pàgines que m’han corprès, que s’emet tots els dimecres a les 11.00, és un espai de llibres. «Durant una mitja hora, Forcades ens parla d’aquells llibres que al llarg de la seva vida l’han tocada emocionalment i l’han feta reflexionar. No cal dir que la incorporació de Teresa Forcades, amb el prestigi que té, és un valor per a nosaltres», comenta Frigola.
Aposta per la música
Així mateix, s’ha posat en marxa un programa de jazz que s’emet els dissabtes, de les 14.00 a les 18.00, sota la coordinació de Maria-Sierra Rodríguez, responsable musical de l’emissora. El seu títol: La cova del jazz. «Ràdio Estel —constata Enric Frigola— sempre s’ha caracteritzat per donar cabuda al jazz. Probablement és l’emissora que, en l’apartat musical, més n’emet. Són quatre hores de jazz de totes les èpoques i estils, d’aquí i de fora, amb notícies referents a l’àmbit jazzístic, etc.»
Audiència i publicitat
Per a Enric Frigola, els grans objectius de la nova programació de Ràdio Estel són, d’una banda, «augmentar l’audiència sense renunciar a l’essència que ha inspirat Ràdio Estel des dels seus inicis, és a dir, els programes religiosos» i, de l’altra, «incrementar la publicitat, la qual cosa ens permetrà poder ser més autosuficients i no dependre tant d’ajudes exteriors».
«Avui dia tenim 20.000 oients diaris, d’una fidelitat indestructible, i 40.000 persones que la consideren una de les seves emissores preferides», revela el cap de Programació de Ràdio Estel. A més, observa que «en la darrera enquesta, corresponent al mes de juliol passat, vam créixer uns 5.000 oients diaris. No hem anat enrere, però penso que no hem anat prou endavant. El nostre repte és augmentar l’audiència, tot conservant el nostre tarannà».

Més actualitat

LLIBRES

MÚSICA

Jordi Novell: "La música i el disseny han de córrer en el mateix pla"

Jordi Novell

Parlem amb l'editor d’Enderrock Llibres, Jordi Novell, sobre el nou llibre 'Art & Música. Antologia gràfica de la discografia catalana'

7 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Badalona Acull denuncia el "menyspreu" de l'Ajuntament cap a les persones sense llar

L'entitat critica que les mesures implantades per les baixes temperatures no són útils i que s'han de flexibilitzar

7 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Alberto Gómez: "Quan escrius una carta a mà, despulles els teus sentiments"

Alberto Gómez

Parlem amb Alberto Gómez, una de les veus que conformen el llibre 'Cartes d'amor', publicat per l'editorial Columna

5 gener 2026

Redacció