En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Ha mort Àngel de Arriba, missatger de "l'Església que no s'atura"

El programa de Ràdio Estel L'Església no s'atura, que es va emetre els anys 2014 i 2015, ha perdut el divendres 26 d'octubre el seu…

28 octubre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
El programa de Ràdio Estel L'Església no s'atura, que es va emetre els anys 2014 i 2015, ha perdut el divendres 26 d'octubre el seu creador: Àngel de Arriba. Serà recordat com a missatger de la fe des del món laboral i la solidaritat amb els qui no tenen feina. Ha deixat aquest món als 64 anys, acceptant la malaltia amb aquesta mateixa fe i entre l'afecte i la força dels seus, sobretot la seva dona i el seu fill Héctor, però també amb la proximitat de la comunitat caputxina d'Arenys de Mar i de moltes persones que van trobar en ell l'amistat, tant a la localitat maresmenca com a tot arreu. Un dels seus nombrosos amics aquests anys ha estat el sacerdot i professor de Teologia Xavier Morlans, que el va ajudar a crear a Barcelona un grup de cristians que es trobaven, com ell, a l'atur.
Àngel de Arriba s'havia quedat ara fa uns anys sense feina, després d'haver estat molt de temps gestionant una empresa de recursos humans. Sempre explicava, però, que aquella experiència de començar a viure l'atur el va ajudar a enfortir la seva relació amb Déu. Lamentava que "la societat exclou l'aturat de manera brutal", alhora que pensava en la soledat, la impotència, l'exclusió social, el perdó i la sensació de fracàs com les realitats més visibles dels qui no tenen un lloc de treball, molts homes i dones que veuen trepitjada la seva dignitat. Va portar aquest missatge, entre els anys 2012 i 2015, a dos llibres editats per Claret i que van arribar a molta gent: un primer titulat Atur i fe i el segon Atur i fe, encara? Del seu contingut, es va nodrir el programa de Ràdio Estel L'Església no s'atura, presentat conjuntament amb qui escriu aquestes línies.
La tristor de la seva pèrdua contrasta i conviu amb l'esperança i la fe amb què la seva família ha comunicat la notícia: "L'Àngel descansa en la pau del Senyor". Al Tanatori Cementiri de Sinera, a Arenys de Mar, ha estat oberta la Sala de Vetlla des d'aquest dissabte a la tarda. La Missa exequial se celebra aquest diumenge, a les 13.00 hores, a l'església parroquial de la mateixa localitat, on moltes persones el coneixien i l'estimaven. Després d'una vida intensa amb l'Església militant, estic segur que Àngel de Arriba ja gaudeix de l'Església triomfant, la que veritablement "no s'atura". Que descansi en pau!

atur i fe, encara

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció