En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Hi ha gran distància entre informes de Guàrdia Civil i realitat"

Aquest dimarts es va preestrenar el documental 20S, dirigit per Jaume Roures, que parla de la intensa jornada de la manifestació davant de la Conselleria…

Publicat: 27/06/2018 10:35 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
Aquest dimarts es va preestrenar el documental 20S, dirigit per Jaume Roures, que parla de la intensa jornada de la manifestació davant de la Conselleria d’Economia, documental que podran veure a TV3 aquest dijous. A la preestrena hi van assistir personalitats i autoritats com l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, o el president del Parlament, Roger Torrent, així com les dones de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart acusats de rebel·lió precisament pels fets d’aquella jornada. 
Hem parlat del documental a la Fórmula Estel amb el seu guionista, Lluís Arcarazo: “L’equip que va fer el documental sobre 1 d’octubre, vam pensar que el 20 de setembre era una data realment clau dins del procés, la data que porta als Jordis a presó”, ha narrat Arcarazo, que ha afegit: “Hi havia una gran distància entre el que posaven aquells papers [informes Guàrdia Civil] i el que va passar en realitat. Vam decidir intentar reconstruir fil per randa tot el què va ser el dia 20, i la matinada del 21”.
En la primera hora de la Fórmula Estel hem analitzat el diàleg que s’espera els propers dies entre Pedro Sánchez i Quim Torra. Xavier Torrens, professor de ciència política de la Universitat de Barcelona, s’ha preguntat què pot significar “passar pàgina de l’1 d’octubre”, tal com va dir el president del govern espanyol. Entre “oblidar-ho tot” i “no deixar-les en l’oblit, sinó per avançar en la lectura del llibre”
Per últim hem parlat sobre l’equiparació en els permisos de maternitat i paternitat amb Olga Ortiz, advocada matrimonial i penal i Màster en dret familiar. 

Pots escoltar l'hora informativa de la Fórmula Estel

Més actualitat

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La llei d'amnistia de Puigdemont i Turull entra en una nova fase

El Tribunal Constitucional debat el primer dels recursos contra la decisió del Suprem de no aplicar l’amnistia a la malversació

22 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Lluís Homar i Zoe Stein: "El dol és una cosa reconeixible per tots"

Lluís Homar i Zoe Stein

Parlem amb els actors Lluís Homar i Zoe Stein sobre 'Forastera', l'òpera prima de la directora madrilenya Lucía Leñar Iglesias

22 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

ENTREVISTES

SOCIETAT

Núria Ortín: "Hem de lluitar per unes presons més obertes"

La directora de la Fundació Obra Mercedària presenta 'Mira'm', en què repassa les històries personals que s'amaguen a les presons

22 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés