Ahir es va celebrar la novena sessió del judici del procés sobiranista al Tribunal Suprem, i al programa A Primera Hora de Ràdio Estel hem parlat de com es troba la situació del judici en aquests moments amb Ramon Riudor, advocat penalista."Es com si a hores d'ara estiguéssim parlant d'un partit de futbol a la mitja part."En aquest cas, guanya la defensa dels acusats per dos gols a un a la fiscalia, ja que no s'ha pogut demostrar que hi va haver rebel·lió ni sedició durant els dies 20 de setembre de 2017, ni durant la celebració del referèndum de l'1d'octubre.Sí que es pot dir que hi ha haver desobediència, però el que de moment queda bastant clar, i que fins ara no s'ha pogut demostrar, és que hi va haver suposats delictes de rebel·lió o de sedició tal i com argumentava la fiscalia junt amb l'acusació particular del judici, el partit d'extrema dreta Vox".
En la declaració com a testimoni de l'expresident del govern espanyol Mariano Rajoy, hi ha una vulneració processal perquè Rajoy va declarar sabent el que havia declarat l'anterior testimoni, en aquest cas l'expresidenta Soraya Saénz de Santamaría."Un altre testimoni d'un judici no pot saber el que ha declarat un altre testimoniatge en cap cas, perquè es tracta d'una anomalia processal."
Un repàs a l'actualitat i al judici del procés sobiranista
Com cada divendres al programa s'ha fet una tertúlia per parlar de l'actualitat a l'espai Think Thank.
Més actualitat
ESGLÉSIA
ESGLÉSIA CATALUNYA
PAPA LLEÓ
El Papa s'encomana a la Mare de Déu de Montserrat en la missió d'aconseguir justícia i pau al món

Lleó XIV demana renunciar a les paraules feridores, al judici immediat, a la murmuració i a les calúmnies i que l'odi cedeixi pas a l'esperança i la pau
10 juny 2026
Redacció, 


