En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Hong Kong viu una nova escalada de manifestacions

En declaracions a Ràdio Estel, Jordi Palou-Loverdos, advocat i mediador de conflictes internacionals, ha assegurat que “la violència a Hong Kong ha pujat un grau…

3 octubre 2019

Comparteix
En declaracions a Ràdio Estel, Jordi Palou-Loverdos, advocat i mediador de conflictes internacionals, ha assegurat que “la violència a Hong Kong ha pujat un grau més, després de veure la imatge icònica del  primer ferit de bala per un tret amb munició real de la policia a Hong Kong”. 
La cap de l'executiu de Hong Kong, Carrie Lam, està ara mateix davant d’una situació de crisi política i econòmica. Els enfrontaments amb la policia s'han tornat cada dia més habituals. Palau-Loverdos diu que “fins ara les manifestacions volien ser una estratègia no violenta per protestar davant del que es considera la llei injusta d’extradició”. El mediador internacional ha destacat que “l’exèrcit i la policia xinesa han estat entrenats per actuar amb violència davant d’allò que es capta com a violència de la ciutadania”. 
Hong Kong reclama la seva independència perquè és una resposta que té a veure amb un augment progressiu de la centralització, del control polític i de la manca d’autonomia d’una regió o sistema social que té uns anhels”, ha dit Palau-Loverdos. 
Tot conflicte complex té moltes derivades. Les solucions han de ser creatives, i això vol dir que són a mitjà termini, sempre que s’utilitzi com a forma estràtegica i sostinguda la no-violència. Aquest fet permetria si més no, que algun dia es puguin produir situacions de diàleg polític”, ha conclòs Palau-Loverdos
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció