En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Ignasi Farreres: “L’aturada pel coronavirus afecta molt durament l’economia”

Després del coronavirus, com serà la probable recessió econòmica que ens ve a sobre? El confinament de mig planeta com afecta l’economia? Ignasi Farreres, economista,…

1 abril 2020

Comparteix
Després del coronavirus, com serà la probable recessió econòmica que ens ve a sobre? El confinament de mig planeta com afecta l’economia? Ignasi Farreres, economista, exconseller de Treball de la Generalitat de Catalunya i membre fundador del Centre d’Estudis Econòmics i Socials (CEES), ha intentat donar resposta a aquests interrogants aquest dimecres en el programa 'A primera hora'. Ha explicat a Ràdio Estel que “l’aturada està afectant d’una manera molt dura l’economia" i que "serà un cop fort segons tots els especialistes”. Malgrat això, Farreres ha dit que “els analistes discrepen en les xifres, però tots coincideixen que tindrà un impacte durador”. En aquesta línia, ha afegit que “la crisi serà més dura que la del 2008”.
D’altra banda, l’exconseller de Treball ha afirmat que “els països del nord haurien de ser més solidaris perquè, si la UE no fa alguna cosa seriosa, haurà demostrat ser molt poc útil”. Farreres, per exemple, ha dti que “es pot comparar amb el Pla Marshall, que va permetre, després de la Segona Guerra Mundial, l’arrencada de l’estat del benestar a Europa”.
L'administració dels Estats Units preveu fins a 200.000 morts al país pel coronavirus. És per això que els governadors reclamen al president una estratègia federal per comprar material. “Donald Trump, fins fa 4 dies, feia broma del coronavirus, però ara s’ha inclinat per la solució de donar ajuts directament als ciutadans per mantenir la capacitat de compra i evitar que s’ensorri l’economia del tot”, ha destacat l’economista a Ràdio Estel.
Ignasi Farreres també ha assegurat que “no és bo que els ciutadans es quedin sense ingressos, i una forma de compensar-ho són la Renda Garantida de Ciutadania, votada el 2007 al Parlament, per a famílies que no arriben a un nivell d’ingressos”. Segons el membre fundador del CEES,  “la renda bàsica universal és un plantejament diferent perquè, prescindint del nivell d'ingressos, tots els ciutadans la reben sense condicions”.
Pots tornar a escoltar escoltar l'entrevista  AQUÍ

Més actualitat

ENTREVISTES

TV I SÈRIES

Anna Callís: "A Masterchef has d'estar entregada al joc"

Anna Callís

Entrevistem a Anna Callís, comunicadora i finalista de Masterchef, sobre l'aventura que l’ha portat de les xarxes a la televisió

11 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions

11 juliol 2025

SOCIETAT

Ecologistes de Catalunya asseguren que el Departament d'Agricultura menteix en la prevenció de l'incendi a la Segarra

L'entitat deuncia que el Departament va baixar el pla de prevenció a Alfa 2

11 juliol 2025

Redacció