En directe

Sense distància

RÀDIO ESTEL

Ignasi Moreta: "Tinc la sensació que ho havia llegit tot"

Filòsof, antropòleg, assagista, Creu de Sant Jordi 2011 i monjo de Montserrat, Lluis Duch, va morir aquest dissabte, als 82 anys. Hem parlat d’un dels…

12 novembre 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Filòsof, antropòleg, assagista, Creu de Sant Jordi 2011 i monjo de Montserrat, Lluis Duch, va morir aquest dissabte, als 82 anys. Hem parlat d’un dels grans savis de país amb Ignasi Moreta, editor de Fragmenta i comissari de l'Any Raimon Panikkar: 
“Tenia la sensació que ho havia llegit tot. Tenia una cultura humanística molt àmplia (...) En els seus textos es respira absoluta llibertat. No aspirava cap càrrec al monestir o als mitjans de comunicació”. 
Fragmenta ha publicat de Lluis Duch Enparaular el món, L'exili de Déu, Religió i comunicació, Religió i política, i ara hi ha una obra pòstuma, una mena d'autobiografia, prevista per gener, Sortida del laberint: “Em sap greu que aquesta defunció prematura no li hagi permès veure la seva autobiografia. Era molt conscient que una obra sempre sorgeix d’una vida”, ha remarcat Ignasi Moreta.
Derogació de la llei Wert
“Des del punt de vista pràctic ens tornem a trobar amb una modificació de la norma bàsica. Per part del Ministeri sembla que es rebutja qualsevol pacte educatiu. Serà la vuitena Llei Educativa de la democràcia: sembla que cada Govern vol elaborar una nova, l'educació és un aspecte fonamental i té interès en legislar-lo. Es necessitaria una norma que prescindís del diàleg polític i fos independent del govern en qüestió que estigues manant". És el que ha dit Miquel Mateo, portaveu de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, al programa A Primera Hora.
Dilluns i per tant també ens visita el jurista i professor de l’ISCREB Eulogi Broto per comentar l’actualitat en clau jurídica, i obrim setmana, a les 9am, amb el nostre Consell de savis, el Think Tank.

Pots escoltar A Primera Hora

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció

RELIGIÓ

Jesús Ruiz denuncia la situació del poble aka a la República Centreafricana: “Més de la meitat dels infants no van a l’escola”

El missioner combonià alerta de les humiliacions que pateixen els pigmeus akas i destaca la importància del diàleg interreligiós en un context de gran fragilitat

10 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Francesc Torralba: "Necessitem bastir un constructe sobre l'esperança que tingui legitimitat"

El filòsof, teòleg i pensador de referència, acaba de guanyar el Premi Josep Pla amb 'Anatomia de l’esperança'.

10 febrer 2026

Redacció