El dissabte 16 de febrer, més de vuitanta docents de les diòcesis amb seu a Catalunya es van reunir a Tarragona per participar en el segon Aplec de professors i mestres cristians, convocat per les delegacions d'ensenyament dels bisbats de Catalunya conjuntament amb la Fundació Escola Cristiana.
La jornada, que va comptar amb la participació de l'arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i del delegat diocesà d'Ensenyament de Catalunya, Mn. Norbert Miracle, entre d'altres personalitats, va servir principalment perquè els docents expliquessin a través del seu testimoni com es poden mostrar els valors o virtuts cristianes en l'entorn laboral i en la vida quotidiana. Per fer-ho, Juanjo Fernández, consultor pedagògic de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, va moderar una taula en la qual van participar quatre professors i directors de l'escola de diferents diòcesis de Catalunya: Jesús Blanco, mestre de l'escola L'Ensenyança-Lestonnac de Tarragona; Pere Bosque, exdirector de l'Escola Antoni Roig de Torredembarra; Núria Farré, professora de Religió de l'IES Samuel Gili de Lleida, i Raquel Robert, directora de l'IES de Sant Feliu de Guíxols. En les seves intervencions, els participants de la taula van posar-se d'acord a destacar conceptes com l'escolta, la coherència i la naturalitat en la vivència cristiana, i sobretot en el fet de saber donar una resposta als interrogants que alumnes o companys plantegen.
Finalment, després de debatre les idees plantejades amb un treball en grups, Mons. Jaume Pujol va celebrar l'eucaristia a la capella major del Seminari Pontifici. El mateix arquebisbe de Tarragona va aprofitar l'homilia per agrair el treball apassionat, compromès i vocacional dels docents i va subratllar que "la millor manera d'ensenyar és estimar amb més intensitat els estudiants més difícils, els que són més febles i els desfavorits". Després de l'eucaristia, els docents van tenir l'oportunitat de visitar el Museu Bíblic Tarraconense acompanyats del seu director, Andreu Muñoz, que els va ensenyar de primera mà el seu entorn pedagògic i didàctic.
Més actualitat
CULTURA
ENTREVISTES
TEATRE
TELEVISIÓ
Carlos Chamarro: «M'agradaria molt treballar a Barcelona»

L'actor català des de fa sis temporadas a 'La que se avecina', repassa la seva trajectòria professional a 'Amb Llum Pròpia 2.0', amb Eduard Buil, recorda l'èxit de 'Camera Café' i parla de la seva vida actual entre Madrid, el teatre i la família.
6 novembre 2026
Redacció, 
MOBILITAT
SOCIETAT
Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans
6 novembre 2026
Guillem Andrés, 
Mercè Raga, 

