En directe

La nit és nostra

TECNOLOGIA

La divulgació i l'educació són la solució al mal ús de la intel·ligència artificial

L'especialista Fran Segarra assegura a Ràdio Estel que "9 de cada 10 imatges pornogràfiques creades amb intel·ligència artificial són de dones"

Publicat: 20/09/2023 11:13 Actualitzat: 20/09/2023 11:18 per Redacció

Comparteix

Joves miren els seus mòvils. Sobre la intel·ligència artifical a la pornografia

L'especialista en IA Fran Segarra ha dit sobre l'aplicació de la Intel·ligència Artificial a la pornografia en una entrevista al programa 'La Caravana', de Ràdio Estel, que per garantir un bon ús de les eines d'aquesta tecnologia cal"divulgació i educació" abans d'arribar a legislació.

Aquests dies, la intel·ligència artificial (IA) ha tornat a estar al centre del debat públic després que una trentena d'alumnes menors d'edat d'un institut d'Almendralejo, a Extremadura, hagin denunciat la creació i difusió d'imatges seves creades amb eines que fan servir aquesta tecnologia per mostrar-les completament despullades. El cas ja està en mans de la Fiscalia de Menors.

Entrant al detall, Segarra ha apostat per una fórmula de tres elements: la divulgació, "que és més ràpida"; després, l'educació, "que és més lenta, però més efectiva" i, finalment, la legislació, "que arribarà més tard". En aquest sentit, recorda que justament ara la Unió Europea comença a legislar sobre la intel·ligència artificial.

Segarra aposta per una fórmula de tres elements: la divulgació, "més ràpida", l'educació, "més lenta, però més efectiva" i, finalment, la legislació, "que arribarà més tard"

L'especialista s'ha mostrat preocupat perquè "9 de cada 10 imatges pornogràfiques creades amb intel·ligència artificial són de dones". Per això, l'especialista en IA Segarra --que també és psicòleg de formació-- ha explicat que "és fonamental educar als adolescents perquè sàpiguen que no tot el que veuen per les xarxes i per internet és real". També ha assegurat que cal educar-los perquè "entenguin les conseqüències de publicar i difondre una imatge d'algú altre a les xarxes".

Tot i això, Fran Segarra creu sobre la intel·ligència artificial a la pornografia que "és impossible posar limitacions" a un menor perquè no accedeixi en aquest camp a eines d'intel·ligència artificial. A més, ha remarcat que "caldrà estar atent a les conseqüències" que tindran en els menors aquestes imatges hiperrealistes que es publiquen a les xarxes. "Seran molt importants", ha sentenciat.

"És impossible posar limitacions a un menor perquè no accedeixi a eines d'intel·ligència artificial"

Entrevista a Fran Segarra, especialista en intel·ligència artificial

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Joan Amorós, enginyer industrial: "El sistema ferroviari és bastant antiquat"

El president de FERRMED exposa que el centre de control d'Atotxa sí que poden saber on són tots els trens, però el maquinista no

29 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

El papa Lleó XIV expressa el seu condol per les víctimes de l’accident ferroviari de Toledo

El Pontífex ha confessat que està “vivament afligit en conèixer la dolorosa notícia del tràgic accident ferroviari” que ha causat nombroses víctimes i ferits

29 octubre 2026

Mercè Alonso,