En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

Intencions de pregària en commemoració dels atemptats terroristes de Barcelona i Cambrils

L’arquebisbede Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha demanat a través d’un comunicatque el 17 d’agost totes les esglésies de l’arxidiòcesi incorporin a la pregàriadels…

Publicat: 01/08/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

L’arquebisbede Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha demanat a través d’un comunicatque el 17 d’agost totes les esglésies de l’arxidiòcesi incorporin a la pregàriadels fidels una oració per recordar les víctimes i afectats dels atemptats deBarcelona i Cambrils.

Aquestesintencions de pregària, tal com explica el cardenal, serviran per commemorar el1r aniversari dels atacs, que van deixar 16 morts i més de 150 ferits. En lamateixa nota es mostra el contingut íntegre de la pregària proposada per a totsels diocesans i diocesanes:

«Enacomplir-se el primer aniversari dels atemptats terroristes de Barcelona iCambrils preguem avui per tots els afectats. Pels difunts, pels ferits, pelsfamiliars i amics, i pels membres dels cossos de seguretat, bombers i serveissanitaris, que continuïn sempre desenvolupant la seva tasca amb voluntat deservei a la societat. Preguem al Senyor.

Preguemper tots aquells que, arreu del món, causen el terror amb atemptats i guerres.Preguem perquè converteixin els seus pensaments i accions en camins de pau idiàleg. Preguem al Senyor.»

Aquestaserà només una de les iniciatives que es faran el 17 d’agost per recordar totsels afectats dels atemptats, ja que aquest mateix dia també hi ha prevista unamanifestació multitudinària a favor de la pau i dels drets humans a la plaçaCatalunya.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Maite Buenafuente i Angie Savall: "Les cuidadores són protagonistes invisibles"

Parlem amb Maite Buenafuente i Angie Savall sobre 'NENAAA!!!', una comèdia teatral que reivindica el paper de les persones cuidadores

1 octubre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Arqué i Pep Cruz: "El teatre és una lupa per inspeccionar la realitat"

Joan Arqué i Pep Cruz

Parlem amb l'actor Pep Cruz i el director Joan Arqué sobre 'No miris', el darrer espectacle de la Companyia Cultura i Conflicte

30 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

RELIGIÓ

Emilce Cuda: "La desigualtat és la causa de la pobresa, no la conseqüència"

La teòloga i secretària de la Pontifícia Comissió per a Amèrica Llatina remarca el paper de l'Església en la cura dels pobres

30 setembre 2026

Carme Munté,