En directe

Fórmula Estel

CULTURA

Isabel-Clara Simó:"Cal llegir per poder viure"

Isabel-Clara Simó, ana de les autores modernes més importants de la literatura catalana, ha visitat aquest divendres la Fórmula Estel de Ràdio Estel. Autora valenciana, política…

Publicat: 03/02/2017 19:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Mercè Raga

Comparteix
Isabel-Clara Simó, ana de les autores modernes més importants de la literatura catalana, ha visitat aquest divendres la Fórmula Estel de Ràdio Estel. Autora valenciana, política i mare, ha publicat més d'una cinquantena de novel·les i llibres de narracions, entre els quals hi ha 'El gust amarg de la cervesa' i 'La salvatge'. Isabel-Clara Simó és degana de la Institució de les Lletres Catalanes des de finals del 2016. Acaba de rebre el premi d’Honor de les lletres catalanes.
És com una ”obsessió malaltissa” el que sent a l’hora d’escriure. Això l’acompanya durant tot el procés de gestació d’una obra fins al punt que, alguna vegada, ha arribat a perseguir una persona pel carrer perquè se semblava a un personatge seu. D’altra banda, Isabel-Clara Simó també ha afirmat que "ser dona, ser valenciana" li ha permès "guanyar el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes", i ha criticat que la cultura "la dominen 4 persones a Barcelona".
El Premi d'Honor de les Lletres Catalanes va ser instituït per Òmnium Cultural l'any 1969, i s'atorga "a una persona que, per la seva obra literària o científica en llengua catalana, i per la importància i exemplaritat de la seva tasca intel·lectual, hagi contribuït de manera notable i continuada a la vida cultural dels Països Catalans". L’escriptora Isabel Clara-Simó també va formar part del partit polític Solidaritat Catalana per la Independència. 
A la Fórmula Estel, ha parlat sobre el procés politic que viu Catalnya, del qual ha expressat la seva visió: "No acabo de veure quin és el camí per a fer legal i, per tant, exportable, un referèndum o escisió". Sobre la judicialització del procés, ha comentat que "el judici del 9-N són ganes de dir '¡aquí mando yo!', perquè persones que no han fet cap delicte són interrogades i acusades". L’escriptora ha subratllat finalment que "cal llegir per poder pensar i poder sentir, i en definitiva, per poder viure".
Es pot escoltar AQUÍ tota l'entrevista a Isabel-Clara Simó 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Els investigadors demanen una estratègia de preparació davant l'arribada de fenòmens climàtics extrems

Més de 600 científics llancen un crit d’alerta davant la possibilitat que el planeta visqui un episodi especialment intens del fenomen del Niño

22 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,