En directe

Cocodril Club

INTERNACIONAL

Israel vacuna més d'un quart de la població: gairebé dos milions

Israel protagonitza en aquests moments la taxa de vacunació més alta de tot el món: gairebé dos milions dels 9,5 milions d'habitants i, per tant,…

18 gener 2021

Redacció

Comparteix
Israel protagonitza en aquests moments la taxa de vacunació més alta de tot el món: gairebé dos milions dels 9,5 milions d'habitants i, per tant, un de cada quatre ciutadans. El govern d'aquest país, de dimensions similiars a Catalunya, ha anunciat en les darreres hores un nou pas en la gestió del Covid-19. Ha determinat que tots els qui hagin rebut la segona dosi de la vacuna hauran d'esperar una setmana després de la punxada i després podran saltar-se el confinament. Estem davant del país que està vacunant a un ritme més elevat. Els Emirats Àrabs Units està en el 17%, Bahrain en el 6, Regne Unit al 5,4% i els Estats Units en el 3,7. Amb més del 25 per cent, Israel lidera de llarg la classificació. Aquest dilluns, en el programa A Primera Hora de Ràdio Estel, el president de l’Associació Catalana Amics d’Israel (ACAI), Toni Florido, ha destacat que les decisions que ha pres el govern de Benjamin Netanyahu  han estat “determinants” per assolir aquests bons resultats. 
Florido ha explicat que, entre altres mesures, “el primer ministre va oferir pagar més perquè Pzifer li donés més dosis de vacunes, gestió amb la qual va eliminar molta burocràcia”. Igualment el president d'ACAI ha recordat que, “a Israel, es vacuna les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana”. D’altra banda, Toni Florido ha assegurat que “els mateixos palestins tenen el seu propi sistema sanitari” i que, per tant, són “responsables de la seva propia vacunació”.
Es pot escoltar el programa A Primera Hora AQUÍ

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Fernando Clavijo: “No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats. És la seva competència” 

menors migrants

El president de les Illes Canàries ho ha dit a Ràdio Estel, on també ha recordat que el seu govern ha presentat tres demandes al Suprem contra la gestió de Pedro Sánchez

14 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció