En directe

Trotamundos

ACCIÓ SOCIAL

IV Trobada de Càritas Catalunya

ElsCamps Elisis de la ciutat de Lleida han acollit aquest dissabte la IV Trobadade Càritas Catalunya, en què han participat 1.200 voluntaris de totes les…

16 abril 2018

Redacció

Comparteix

ElsCamps Elisis de la ciutat de Lleida han acollit aquest dissabte la IV Trobadade Càritas Catalunya, en què han participat 1.200 voluntaris de totes les deuCàritas diocesanes amb seu Catalunya: Barcelona, Girona, Lleida, Sant Feliu deLlobregat, Solsona, Tarragona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic.  

L’objectiuprincipal de la trobada ha estat aprofundir en el compromís i en la tasca detransformació social que desenvolupen les diverses Càritas de Catalunya, peròsobretot ha servit per agrair la tasca dels voluntaris, als quals l’arquebisbeJaume Pujol ha definit com “aigua per als assedegats”.

Perla seva banda, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, ha posat demanifest les greus conseqüències socials derivades de la crisi econòmica, i hafet una crida a combatre la injustícia: “Càritas té com a missió denunciar lesdesigualtats i les precarietats, i lluitar contra la marginació per construirnous paradigmes i acompanyar els més necessitats.”

Lesintervencions han finalitzat amb les paraules del Dr. Ramon Prat, professoremèrit de la Facultat de Teologia de Catalunya, que ha desenvolupat la ponènciaEl teu i el meu compromís millora el món.Durant la seva explicació, Prat ha tingut també paraules d’agraïment alsvoluntaris, dels quals ha dit que són “l’expressió actual del “Cos de Crist”,encarnat, mort i ressuscitat, que ens ha donat l’Esperit Sant, del quall’Església n’és un signe i una presència en el món”.

Finalment,per cloure, l’acte, s’ha celebrat una eucaristia presidida pel bisbe de Lleida,Mons. Salvador Giménez i concelebrada pel cardenal arquebisbe de Barcelona,Joan Josep Omella; Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona; Mons. Agustí Cortés,bisbe de Sant Feliu de Llobregat; Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona;Mons. Joan-Enric Vives, bisbe d’Urgell, i Mons. Romà Casanova, bisbe de Vic.

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció