En directe

Fórmula Estel

PROGRAMES

Jaume Aymar: "El bisbe Carrera anticipa l'estil del Papa Francesc"

Jordi Breu, president del Memorial Bisbe Joan Carrera, Teresa Biayna, membre de la Junta de l'Associació Cultura, Informació i Cristianisme (CIC), i Jaume Aymar, director de Ràdio…

2 octubre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Jordi Breu, president del Memorial Bisbe Joan Carrera, Teresa Biayna, membre de la Junta de l'Associació Cultura, Informació i Cristianisme (CIC), i Jaume Aymar, director de Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, han repassat aquest dimarts, des del programa El Mirador de l'actualitat, la figura i molts aspectes de la vida i la persona del bisbe Joan Carrera, coincidint amb el 10è aniversari de la seva mort. Aymar ha destacat que Carrera "va anticipar l'estil del Papa Francesc". En aquesta línia, ha destacat que el bisbe "va morir en l'exercici del seu ministeri, fent exercicis espirituals després que no se li hagués acceptat la renúncia". Jordi Breu ha destacat que "era, a més d'una bona persona, un home de gran proximitat, sempre senzill, de tracte afable i al costat dels més necessitats, com a bon pastor i pastor bo". Igualment ha subratllat que "arribava a tots els ambients, el literari, el polític".
Per la seva banda, Teresa Biayna ha recordat moltes vivències amb Joan Carrera, recuperant algunes frases. "Deia que sempre hem de tenir l'esperit crític, sincer i directe, perquè cadascú de nosaltres, segons deia ell, és una part de l'Església, i requereix que tingui una disciplina i un ordre", explicava. També ha comentat una altra frase del prelat: "Hem de tenir obertura de ment, anant contracorrent perquè és positiu, i cal estimular una consciència solidària". Igualment ha reivindicat la defensa que el bisbe Carrera expressava sovint de "tenir amics amb els quals es pugui evolucionar i avançar". Finalment Jordi Breu ha confirmat la intenció que té el Memorial Joan Carrera d'impulsar l'inici d'un procés de beatificació del bisbe Carrera.
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 2 d'octubre.
La figura del bisbe Joan Carrera ha estat presentat, en aquesta edició del programa El Mirador, com un exemple cristià de concòrdia, de ponts amb la diversitat de la societat i de comunicació d’un missatge de respecte i de cultura de l’encontre. Tot just  10 anys després de la mort de qui va ser auxiliar de Barcelona, l’Església ofereix a la societat el record d’una persona de gran sensibilitat social i amb gran capacitat de comunicar. Cal destacar també els actes d’homenatge: dijous 27 de setembre al Seminari Conciliar de Barcelona; dissabte 29 al matí, ofrena floral a la seva tomba al Cementiri de Montjuïc; dimecres 3 d’octubre a les 7 de la tarda, Eucaristia a la Catedral de Barcelona presidida pel cardenal Martínez Sistach; i dissabte 6 a les 6 de la tarda, tancament dels actes al monestir de Sant Jeroni de la Murtra, de Badalona, on hi ha el seu arxiu.

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció