En directe

Cocodril Club

MEDICINA

Jaume Sellarès: "Estar assegut omplint papers no motiva a cap metge"

El vicepresident del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona insisteix al programa El Matí a Ràdio Estel que els professionals de la salut reclamen més autonomia i capacitat d’autogestió, sobretot a l’atenció primària

25 gener 2023

Redacció

Comparteix

El Departament de Salut i Metges de Catalunya, el sindicat majoritari, no arriben a cap acord i es manté la vaga dels professionals de la Salut. Reclamen concretar millores salarials i organitzatives.

Cartell a la vaga de metges del 25 de gener de 2023: 'Ho hem donat tot. No hem rebut res'.
Un cartell a la concentració el dia de la vaga de metges, el 25 de gener de 2023. Foto: Sílvia Muñoz

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el vicepresident del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Sellarès, reclama més autonomia i capacitat d’autogestió pels metges de l’atenció primària. “Són els qui millor coneixen el pacient i saben quin tractament s’ha d’aplicar a un malalt. Si cada pas que fa un metge ho ha de validar un altre professional, això no té cap sentit perquè ralentitza el procés”, ha lamentat Sellarès. En l’entrevista, també ha afegit que les tasques burocràtiques fan perdre molt de temps. “Omplir papers no motiva a cap professional i interromp poder continuar visitant altres pacients”. 

D’altra banda, el també metge de família ha insistit en la qüestió que va impedir que sindicats i departament arribessin a un acord per aturar la vaga: les millores salarials. Sellarès ha explicat que a l’Hospital Transfronterer de la Cerdanya hi treballen tant metges catalans com francesos que fan la mateixa feina, però que hi ha una diferència salarial molt gran. “El metge francès cobra més del doble que el català” per fer la mateixa tasca, ha sentenciat.

Més actualitat

SOCIETAT

Un any de l'apagada general: "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar"

Els informes apunten que va haver-hi un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar.

28 abril 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Lluís Homar: "M'agradaria fer l'obra amb la platea plena de la classe política"

Lluís Homar

Parlem amb l'actor Lluís Homar sobre l'adaptació teatral de 'Memòries d’Adrià' al Teatre Romea, dirigit per Beatriz Jaén i amb dramatúrgia de Brenda Escovedo

28 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Pare Bernat Juliol: "La devoció per Montserrat està estesa per tot el món"

El portaveu de la comunitat de Montserrat destaca la rellevància de la Mare de Déu a Catalunya i la vivència per la patrona

27 abril 2026

Redacció