En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

Comparteix
reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Javier Pacheco, critica que PIMEC o Junts per Catalunya, en veu del secretari general Jordi Turull, no vegin amb bons ulls la proposta dels sindicats de la reducció de la jornada laboral, que aposta per cobrar més i treballar menys. "Que ningú ens doni lliçons". Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha insistit que "no és incompatible apujar salaris i reduir la jornada". Pacheco recorda que les dones "fa temps que s’han incorporat al mercat laboral" i per això cal redistribuir el temps i "augmentar també les hores que els homes dediquen a les cures o a casa". Amb tot, creu que la resistència de la patronal a la reducció de la jornada laboral "és una equivocació i això tindrà costos", avisa. 

Una picabaralla innecessària

Preguntat pel xoc entre PSOE i Sumar sobre si les persones que cobren el Salari Mínim Interprofessional haurien de pagar IRPF, Pacheco veu "innecessari i inoportú" que s’hagi generat aquest enfrontament entre el govern de coalició. "La mesura més important per reduir la pobresa i la desigualtat és enredada per aquest debat sobre capacitat de tributació. Malbaraten una de les principals conquestes", lamenta. En tot cas, el secretari general de CCOO creu que aquelles persones que cobren l'SMI, se’ls ha de garantir, a través d’una reforma tributària, que no paguin més del que correspon aquest 60% del salari mínim net”. 

"Reclamarem a Collboni que faci complir la llei als promotors" 

Pacheco confia que l’Ajuntament de Barcelona faci marxa enrere i "no perdoni" les multes milionàries als promotors immobiliaris que s’havien saltat la normativa de la reserva del 30% d’habitatge de protecció oficial, tal com avança avui el Diari Ara. "Reclamarem que els que no compleixin la llei, tinguin conseqüències. No s’ha d’amnistiar o perdonar als promotors" insisteix. Avui, Comissions Obreres es troba amb l’Ajuntament de Barcelona per traslladar-los una proposta que fomenti l’accés a un habitatge públic. És en aquesta trobada on traslladarà a l'alcalde Jaume Collboni que el govern municipal "faci complir la llei i sancioni als promotors". 

Escolta l'entrevista a Javier Pacheco, secretari general de Comissions Obreres a Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció