En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Joan-Enric Vives: "El pastor es fa en contacte amb la gent"

Joan-Enric Vives, Bisbe de la Seu d’Urgell i co-príncep del Principat d’Andorra, ha avançat la festivitat, aquest dissabte, de la patrona d’Andorra, la Mare de…

7 setembre 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Joan-Enric Vives, Bisbe de la Seu d’Urgell i co-príncep del Principat d’Andorra, ha avançat la festivitat, aquest dissabte, de la patrona d’Andorra, la Mare de Déu de Meritxell, que coincideix amb la festivitat de la Patrona de la Diòcesi d’Urgell, la Mare de Déu de Núria. L’arquebisbe d’Urgell ha repassat els seus 25 anys com a bisbe, la situació de la diòcesi, i el moment polític català.
Joan-Enric Vives ha redudat que és un servidor públic: “Al servei de tothom, i així ho vaig fent fins que el Senyor ho voldrà. No perquè el Papa digui que hem de fer olor d’ovella, sinó perquè el pastor es fa en contacte amb la gent”.
Sobre la celebració de l'11 de setembre, l'arquebisbe Joan-Enric Vives ha afirmat: "Els bisbes hem estat defensors, i com ha de ser, d'aquesta llengua i aquesta cultura que és minoritària a l'Estat espanyol. I això ja està a Pacem in terris i altres documents. L'Església defensa les minories i les majories i els demana que hi hagi una bona relació. Aquest compromís de l'Església a Catalunya amb la llengua, i la seva cultura, amb les persones, i les seves institucions que els representen, és de sempre i ha de ser així (...) I l'11 de setembre és una Diada per festejar-ho això, per veure que hem resistit, que han passat molts segles... Al meu bisbat tenim les Homilies d'Organyà, que tenen 800 anys com a mínim d'aquesta cultura catalana".
A Primera Hora també ha parlat de justicia, i és que el jutjat de Barcelona que porta el cas de l’1-O diu que la policia no podia entrar a les escoles concertades: “Va ser una operació policial desproporcionada, va cometre accions il·legals i va causar lesions a moltes persones. És lògic que no es podia entrar a escoles concertades”, ha conclòs Eduard Ibáñez, advocat i director de Justícia i Pau a Barcelona. 
També d’Estats Units, i és que el diari The New York Times ha decidit publicar en el seu editorial una carta anònima d'algú que s'identifica com un dels alts funcionaris del gabinet Trump a la Casa Blanca. "Trump diu que té un allau de problemes. No serà ell mateix el problema?", s'ha preguntat el periodista i professor emèrit de la Universitat Internacional Catalunya, Salvador Aragonès.


Pots escoltar A Primera Hora (8am / 9am / 9:30-final entrevista)

Més actualitat

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres reclama que la solució a la crisi de l'habitatge no es basi en la construcció

La portaveu Carme Arcarazo remarca la importància que els lloguers de temporada i per habitacions entrin al topall dels preus dels pisos

16 desembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

RELIGIÓ

Antoni Gelonch: "A Catalunya és molt difícil parlar de cristianisme"

L’assagista acaba de publicar 'Encara ets de missa?', un llibre provocador sobre la fe i la seva evolució a Catalunya

16 desembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

ESPORTS

Xavi Torres: "La Masia és la marca més potent que té el Barça"

El periodista fa un repàs de dels jugadors que han residit a la Masia al llibre 'Jo vaig viure a la Masia"

15 desembre 2025

Redacció