En directe

Cocodril Club

MEDI AMBIENT

SOCIETAT

Joan Herrera creu que el decret de renovables del govern català "és insuficient"

L'exlíder d'ICV i actual director de l'Àrea d'Acció Ambiental i Energia de l'Ajuntament del Prat de Llobregat, denuncia incompliments en les compensacions ambientals al delta del Llobregat que han comportat l'obertura d'un expedient a l'Estat Espanyol.

26 octubre 2021

Comparteix

Aquest dimarts, el consell executiu ha de tirar endavant el decret de renovables per impulsar l'energia eòlica al país. Per a Joan Herrera, director de l'Àrea d'Acció Ambiental i Energia de l'Ajuntament del Prat de Llobregat i exlíder d'Iniciativa per Catalunya-Els Verds, aquest decret "és positiu" però el veu "insuficient" perquè, al seu parer, "podria anar més enllà". Ho ha dit aquest dimarts durant una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Sobre els espais on s'han d'ubicar les infraestructures que generin aquesta energia renovable, Herrera creu que hi ha llocs "al nord de Catalunya" que reuneixen les condicions necessàries per construir parcs eòlics o fotovoltaics i que encara no han estat explorats. El repartiment d'aquestes infraestructures ajudaria a evitar la negativa d'algunes zones, com el Camp de Tarragona o les Terres de l'Ebre, a acollir-les en el seu territori. Per això, segons Herrera, el que cal és assegurar que la instal·lació d'aquests parcs generadors d'energia "tinguin un retorn en el territori", que moltes vegades "no està garantit perquè al darrere hi ha grans grups inversors", ha dit Herrera. Per això creu que "és urgent" posar les condicions per aquests retorns.

Joan Herrera, que actualment és director de l'Àrea d'Acció Ambiental i Energia de l'Ajuntament del Prat de Llobregat ha denunciat els incompliments dels compromisos que marcava la Declaració d'Impacte Ambiental de l'any 2002, quan es va fer la darrera ampliació de l'Aeroport del Prat. Aquests incompliments han comportat la degradació dels aqüífers i la pèrdua del 60% de les aus. Sobre això, Herrera ha explicat que la Comissió Europea ha obert un expedient a Espanya per la degradació del delta i ha demanat que "es compleixi amb les compensacions establertes i que es faci una auditoria ambiental per establir mesures que garanteixin la recuperació de l'espai".

"Demanem que es compleixi amb les compensacions establertes i que es faci una auditoria ambiental per establir mesures que garanteixin la recuperació de l'espai"

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Dani de la Torre: "El nostre objectiu és donar veu a qui no la té en altres espais"

Dani de la Torre

Parlem amb el gerent de Teatres del Farró, Dani de la Orden, sobre la supervivència del teatre de proximitat

14 gener 2026

Redacció

SANITAT

SOCIETAT

"Els metges de la sanitat concertada catalana treballen 200 hores anuals més que els d'altres comunitats"

Metges de Catalunya reprova que són els únics treballadors de l'Estat que es veuen obligats a fer jornades d'atenció a la ciutadania de 24 hores continuades

14 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Giovanni Ghizzani: "Veig molta gent animada en invertir en cultura"

El pianista italià ofereix aquest dimecres un concert de jazz al Teatre de Sarrià

13 gener 2026

Redacció