En directe

Sense distància

SOCIETAT

Joan Ramon Riera: “L’Ajuntament de Barcelona no compra la Casa Orsola perquè no compleix els requisits” 

El comissionat d’habitatge de l’Ajuntament de Barcelona ha confirmat que es manté el desnonament contra en Josep Torrent, previst per aquesta matinada. “Si hi haguessin novetats, us informarem”

Publicat: 03/02/2025 10:21 Actualitzat: 18/01/2026 21:36 per Redacció

Comparteix
Casa Orsola

“L’Ajuntament de Barcelona no va comprar la Casa Orsola perquè la finca no complia els requisits”. És la justificació que ha donat el comissionat d’habitatge del consistori, Joan Ramon Riera, en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, després de saber que el consistori va tenir la possibilitat de comprar aquesta finca de l’Eixample. L'informe dels tècnics diuen que no complia els requisits d’instrucció municipal que marca els criteris per exercir dret de tanteig i retracte, és a dir, "identificació de vulnerabilitat dels veïns i preus, que estigués per sota de mercat. No podíem comprar per sobre de mercat”, insisteix. Riera recorda que la política de tanteig i retracte per l’adquisició de finques està pensada per poder “incrementar el parc públic en aquells barris on tenim poca presència, com ara l’Eixample, Gràcia o Ciutat Vella”.  En aquest sentit, recorda que l’ajuntament ha comprat diverses finques a l’Eixample. “N’hem comprat més de quatre i en continuem comprant”, insisteix. 

El desnonament es manté, de moment 

Riera, d’altra banda, ha evitat confirmar si aquest cap de setmana s’han accelerat les converses amb la propietat per evitar el llançament contra Josep Torrent, el primer veí amb un comunicat de llançament. “Si hi hagués alguna cosa, s’informarà”. El comissionat també ha recordat que el Síndic de Greuges fa de mediador en aquest cas. 

La reserva del 30% d’habitatge protegir, un fracàs 

El comissionat d’habitatge de Barcelona ha lamentat que la promesa de reserva d’un 30% d’habitatge protegit no ha funcionat, i per això cal que la mesura “es reformi”. L’any 2018, quan entra en vigor, es van prometre 334 habitatges per any, és a dir, uns dos mil si es multiplica per sis. “Els que avui existeixen no arriben a la trentena i un centenar estan en fase de projecte, és a dir, de dos mil, a vint-i-sis", lamenta. Ara bé, insisteix que l’ajuntament no renuncia al 30% d’habitatge protegit, però demana mesures per poder-lo fer efectiu. 

“Barcelona encara té capacitat de créixer” 

Preguntat pel sòl disponible a la ciutat, Riera ha insistit que la ciutat “encara té capacitat de créixer amb 70.000 habitatges”. La meitat d’aquests tenen un grau de protecció i se situen, sobretot, a la Sagrera i a la Marina del Prat Vermell. “Pel que fa a la resta, trenta-cinc mil, estan repartits arreu de la ciutat”. 

Escolta l'entrevista a Joan Ramon Riera, comissionat d'habitatge de l'Ajuntament de Barcelona

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Cárcamo (Kulunka): "El llenguatge de les màscares és poderós"

Edu Cárcamo (Kulunka)

Parlem amb Edu Cárcamo, actor i membre de Kulunka, una companyia de teatre gestual que ofereix una trilogia al Festival Grec de Barcelona

21 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano