En directe

Sense distància

ABUSOS SEXUALS

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Bertomeu: "És absolutament fals que el papa Lleó XIV hagi encobert casos d'abusos"

L'oficial del dicasteri per la doctrina de la fe argumenta que el nou papa sempre ha defensat les víctimes

9 maig 2025

Redacció

Comparteix
Papa Lleó XIV

L'oficial del dicasteri per a la doctrina de la fe i prevere del bisbat de Tortosa, Jordi Bertomeu, s’ha trobat amb el nou pontífex, Robert Prevost, l’endemà que hagi estat escollit bisbe de Roma. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, Bertomeu ha dit que és “absolutament fals que Lleó XIV hagi encobert abusos”. Tot plegat després que diversos mitjans de comunicació hagin apuntat en aquesta direcció. “És un home que s’ha entregat a la causa i ha treballat per eradicar la plaga dels abusos”.

Mossèn Bertomeu parla amb coneixement de causa perquè durant tres dècades ha investigat el cas Sodalici sobre pederàstia i abusos sexuals. “Lleó XIV sempre ha defensat les víctimes. Només quatre bisbes ho han fet i ell n'és un. És un home completament implicat en la tutela de la prevenció". Tots dos es van conèixer el 2021, quan Bertomeu va viatjar al Perú i, posteriorment, pel cas del Sodalici. 

“Seguirà el llegat de Francesc, però amb el seu tarannà personal"

Sobre la seva personalitat, mossèn Bertomeu el considera un home “tranquil, serè, intuïtiu i que continuarà el llegat de Francesc”. Ara bé, també recorda que el seu tarannà personal el diferenciarà del seu predecessor”. Jordi Bertomeu també ha volgut fer èmfasi en la seva implicació amb la comunitat de Chiclayo, a Perú, de la qual va ser nomenat bisbe. “Estava molt implicat en Chiclayo i en la política migratòria com també amb els problemes als Estats Units”. Bertomeu afegeix que Lleó XIV és una persona “abocada amb els més senzills i desfavorits”. Amb tot, creu que no és massa diferent de Jorge Mario Bergoglio. “Si algú em pregunta quines diferències li veig amb Francesc, et diria que cap, és molt difícil establir-hi diferències”, conclou. 

"Jo li vaig dir que el pròxim papa seria peruà” 

Com a anècdota personal, mossèn Bertomeu explica que dilluns, abans que Prevost es tanqués per al conclave, van tenir una trobada on van fer broma sobre el nou Papa. “En el moment del comiat em va dir ‘no sortirà un papa nord-americà’ i jo li vaig dir que no, que seria peruà”, explica.

Entrevista a Jordi Bertomeu

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Els aliments per combatre la calor

Fruites i verdures

Alba Coll, nutricionista de la Fundació Alícia, ens recomana una alimentació lleguera per passar millor les altes temperatures

3 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Oriol Rosell: "Hi ha un biaix de raça i classe importantíssim"

Oriol Rosell

Parlem amb el crític i divulgador Oriol Rosell sobre el seu llibre 'Matar al Papito. Per què no t’agrada el Reggaeton, i als teus fills sí'

3 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Aina Vidal, sobre una possible sortida de Sumar del govern espanyol “no descartem cap escenari”

Aina Vidal

La diputada dels comuns al Congrés diu a Ràdio Estel que el president Sánchez va tard donant explicacions sobre els casos de corrupció

3 juliol 2025