En directe

Cocodril Club

ECONOMIA I FINANCES

Jordi Casas: “L’OPA és inviable perquè seria molt perjudicial per als accionistes del Sabadell”

El president de l’Associació d’Accionistes Minoristes del Sabadell creu que la qüestió fiscal és el detonant perquè l’operació “descarrili”

Publicat: 25/06/2025 10:07 Actualitzat: 18/01/2026 21:15 per Redacció

Comparteix
Banc Sabadell

El president de l’Associació d’Accionistes Minoristes del Sabadell, Jordi Casas, insisteix a El Matí a Ràdio Estel que l’OPA del BBVA sobre el Sabadell “seria molt perjudicial” pels accionistes del banc català, ja que aquests hi perdrien diners”. Per a Casas, la qüestió fiscal és el detonant que fa que l’operació descarrili. “La intenció del BBVA de refer-se amb el Sabadell per tenir més participació en el mercat financer Espanyol per compensar Mèxic i Turquia no li surt a compte. “El sentit que tenia l’OPA per a ells que desvirtuat, insisteix.  

Casas celebra la decisió “lògica” del govern espanyol, ja que recorda que ha tingut en compte la llei de Defensa de la Competència. A més, afegeix que diverses comunitats autònomes com Galícia, Astúries i Múrcia -a banda de Catalunya- s'havien oposat a la fusió. “Hi havia un problema de concentració bancària excessiva. Cal tenir en compte que si s’haguessin fusionat, el 73% d’oficines haurien quedat en mans d’un sol banc”.

“Els pròxims governs han de respectar l’acord”

El president de l’Associació d’Accionistes Minoristes del Sabadell confia que els pròxims governs que trepitgin la Moncloa respectin l’acord. “És claríssim, legal i sortirà al BOE per això els governs que vinguin ho hauran de complir”, insisteix. Casas recorda que a banda del PSOE hi ha altres formacions polítiques com el PP que tampoc s’han mostrat favorables a l’OPA. “La política no interferirà en l’operació, això és un altre món”. A més, recorda que els accionistes del Sabadell “tenen l’última paraula”. 

Recupera l'entrevista

Entrevista a Jordi Casas

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga