En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACCIÓ SOCIAL

ACTUALITAT

POLÍTICA

política

SOCIETAT

Jordi Munell: “El què està passant a Ripoll s’assembla als règims autoritaris” 

Qui va ser alcalde de Ripoll durant dotze anys lamenta que els veïns tenen por d’expressar-se amb llibertat per por a les conseqüències

25 març 2025

Redacció

Comparteix
Jordi Munell: “El que està passant a Ripoll s’assembla als règims autoritaris"

Jordi Munell és un dels quatre exalcaldes de Ripoll que ha signat un manifest on expressen la seva preocupació per la violència institucional que el govern de Sílvia Orriols està exercint contra els joves i la creativitat.  Munell creu que "el què està passant Ripoll s’assembla més a altres èpoques o règims autoritaris”. Ho ha dit en una entrevista al Matí a Ràdio Estel dies després que la batllessa hagi vetat una exposició artística d'alumnes de l'Institut Abat Oliva de Ripoll perquè hi apareixia una noia amb vel. “Aquesta setmana activistes de Ripoll s’han queixat i han rebut una multa de 700 euros. No es pot fer servir sempre la coerció”, lamenta. El juntaire recorda que, per sobre de tot, la gent té dret a expressar-se. “Mai en els meus dotze anys d’alcalde vaig utilitzar les forces d’ordre i també em van fer pintades i em van insultar”, recorda. 

Manifestació en favor dels drets i llibertats 

Aquest divendres, s’ha convocat una manifestació en favor de la llibertat d'expressió, el progrés i els drets humans per condemnar la censura que està exercint l’actual batllessa. “És violència institucional per anar contra qui pensa com tu. Això és lluny de la convivència democràtica que defensem i que volem els quatre exalcaldes que signen el manifest”, insisteix Munell. L’exalcalde de Junts diu que no volen una vila on “imperi la política de la por contra qui discrepi amb el govern local”, explica. 

Atacs arran del manifest  

Des que va signar i presentar el manifest, Munell ha estat víctima de diversos atacs a les xarxes socials. “Hi ha hagut una prolífica generació de tuits atacant les nostres formacions i persones”, lamenta el juntaire. “Hem rebut insults, atacs directes i, en definitiva, esprémer al límit una ordenança per fer caure el pas institucional i un exemple és l’exposició. Diu que això va ser el detonant per fer públic el manifest. El text s'ha presentat a l'Ajuntament per a la seva aprovació, tot demanant que "els drets humans sigui un full de ruta que s'imposi en totes les actuacions de la batllessa". 

Entrevista a Joan Munell, exalcalde de Ripoll

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

Acord pels pressupostos: entre la necessitat i els dubtes de la línia orbital ferroviària

Salvador Illa i Oriol Junqueras han segellat l'acord pels pressupostos de la Generalitat, a l'espera de l'aprovació per part dels Comuns

19 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jaume Coll Mariné: "La poesia no és per a tothom"

Jaume Coll Mariné

Parlem amb Jaume Coll, poeta, músic i professor associat, sobre el seu poemari 'Com les fulles' guanyador del Premi Carles Riba de poesia

19 maig 2026

Redacció

MOBILITAT

La línia orbital de Rodalies: potencial i escepticisme

El previsible acord dels pressupostos de la Generalitat ha posat novament sobre la taula la línia orbital de Rodalies

18 maig 2026

Redacció