En directe

Fórmula Estel

ELECCIONS GENERALS

Jordi Muñoz: "El 23-J hi haurà més vot dual que abstencionisme independentista"

El director del Centre d’Estudis d’Opinió, Jordi Muñoz, detalla que les persones que més s’abstenen són les que tenen la renda més baixa, amb nivells educatius inferiors i els més joves

21 juliol 2023

Redacció

Comparteix
vot dual

En les properes eleccions generals del 23 de juliol "hi haurà més vot dual que abstencionisme independentista". Així ho assegura Jordi Muñoz, director del Centre d’Estudis d’Opinió. En una entrevista al programa ‘El Matí a Ràdio Estel’, el director del CEO afirma que la campanya electoral centrada en les pica-baralles entre el PSOE de Pedro Sánchez i el PP d’Alberto Núñez Feijóo ha tingut la capacitat de distorsionar el vot electoral a Catalunya i farà que el vot es concentri en aquests dos partits. 

En aquest sentit, Jordi Muñoz ha exposat que “en aquestes eleccions es recuperarà l’antic patró de comportament que tenien els catalans en unes generals: votar a partits catalans a les eleccions del Parlament i a partits espanyols a les generals. El que es coneix com a vot dual". El director del CEO ha afegit que "en aquest cas, a Catalunya pesa més la voluntat d’impedir que PP i Vox arribin a la Moncloa, i molts pensen que el camí directe per fer-ho és votar al partit socialista". 

Sobre la fotografia de l’abstencionisme a Catalunya, Jordi Muñoz ha detallat que on més n’hi ha és als barris amb la renda més baixa "això és una relació molt forta i molt constant". També ha apuntat que avui dia són els joves el sector de la població que més s’abstenen, i que els més grans són els més participatius, ja que "és una generació que es va socialitzar políticament". Les persones amb nivells educatius inferiors també tendeixen a abstenir-se més, segons el director del CEO. 

D’altra banda, des del CEO asseguren que "la transcendència  d’aquestes eleccions contrarestarà els inconvenients que aquestes siguin en ple mes de juliol” i creuen que “la participació serà alta". 

Escolta l'entrevista a Jordi Muñoz, director del Centre d'Estudis d'Opinió

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Bernat Quintana i Diego Braguinsky: "L'ambient d'una companyia és clau per a la complicitat a escena"

Bernat Quintana i Diego Braguinsky

Parlem amb els actors Bernat Quintana i Diego Braguinsky sobre 'La ratonera', actualment al Teatre Apolo de Barcelona, dirigida per Ignasi Vidal

10 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

Alberto Gómez: "Escriure una carta a mà és terapèutic"

L'editor de 'Cartes d'amor' destaca els grans beneficis i emocions que desperten les cartes escrites a mà

10 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció