En directe

Amb llum pròpia 2.0

FÓRMULA ESTEL

Jordi Palou-Loverdos: "M'alegro que s'hagi retirat l’estàtua perquè la provocació era tal que no s'aconseguia l'objectiu"

Aquest divendres a La Tria de Notícies de la Fórmula Estel, l’advocat i mediador internacional Jordi Palou-Loverdos, ha parlat de la retirada de l'estàtua de…

Publicat: 21/10/2016 10:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31

Comparteix
Aquest divendres a La Tria de Notícies de la Fórmula Estel, l’advocat i mediador internacional Jordi Palou-Loverdos, ha parlat de la retirada de l'estàtua de Franco de l’esplanada del Born Centre Cultural després que tres joves l'hagin tirat a terra: "M'alegro que s'hagi retirat aquesta estàtua perquè la provocació era tal que no s'aconseguia l'objectiu que es volia". 
L'estàtua, plena de pintades, ha quedat trencada i dividida en dues parts. Portava des de dilluns amb motiu de l'exposició Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà. Palou-Loverdos també ha defensat: "Quan parlem de polítiques públiques de memòria, o estan molt ben pensades o poden aconseguir l'efecte contrari". 
L’advocat Jordi Palou-Loverdos ha centrat la seva Tria en el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i de la repressió del Franquisme: “Al setembre de l’any passat la Generalitat va decidir per l’any 2015, coincidint amb el 75 aniversari de l’afussellament del president Companys, declarar i commemorar aquest Dia Nacional de la Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i de la dictadura franquista. Però només es va celebrar el 2015. La notícia és que el Govern va decidir la setmana passada declarar i commemorar aquest Dia Nacional de forma permanent tots els 15 d’octubre”
Això va lligat, ha dit Palou-Loverdos, amb l’inici de la tramitació al Parlament d’una iniciativa adreçada a l’anul·lació dels judicis franquistes de més de 80.000 persones, amb més de 3000 executats. "Tot això té referències i arrels en el què en un temps passat es van viure situacions violentes extremes en aquest país i que malauradament tenen connexió amb el que veiem a la televisió arreu. I per tant, que s’assumeixi aquest passat, que la traiem a la llum de forma integradora, pacífica, harmònica, jo crec que és importantíssim".
El mediador internacional ha indicat el valor d’aquest tipus de reparacions: “En última instància, el que té sentit de tot això és que d’alguna manera queda impregnat en el dia a dia de com resoldre les situacions conflictives que ens trobem al llarg de la vida”
Escolta La Tria de Notícies (minut 14)

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Àngel Miret: "La majoria de nosaltres som àngels i dimonis alhora"

Àngel Miret

Parlem amb l'advocat Àngel Miret sobre la seva segona novel·la, titulada 'La rebel·lió de l’àngel guardià'

9 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté,