En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA ESPANYA

José María Gil Tamayo, nou bisbe d’Àvila

El papa Francesc ha nomenat el sacerdot José María Gil Tamayo bisbe d’Àvila. Nascut el 1957 a Zalamea de la Serena (Badajoz), José María Gil…

6 novembre 2018

SIC

Comparteix

El papa Francesc ha nomenat el sacerdot José María Gil Tamayo bisbe d’Àvila. Nascut el 1957 a Zalamea de la Serena (Badajoz), José María Gil Tamayo és llicenciat en Estudis Eclesiàstics i en Ciències de la Informació a la Universitat de Navarra.

Va desenvolupar la seva tasca pastoral durant nou anys en pobles de la seva diòcesi (Mérida-Badajoz) com a rector, vicari parroquial i professor de Religió. Va ser director de la Delegació diocesana de Mitjans de Comunicació i de l’Oficina d’Informació. També va ser delegat episcopal per al Patrimoni Cultural.
 
Ha estat professor a la Universitat de Salamanca, a la Universitat Catòlica del Salvador i ha dictat conferències a Puerto Rico. Dins del seu currículum el trobem com a expert del Comitè Episcopal Europeu de Mitjans de Comunicació, col·laborador de la Xarxa Informàtica de l’Església a Amèrica Llatina (RIIAL) i com a assessor sobre temes de pastoral de les comunicacions als bisbes de les Conferències Episcopals del Salvador i Xile.

Va ser portaveu en llengua espanyola del Sínode de Bisbes del 2012 i va ser adjunt per a la llengua espanyola del portaveu de la Santa Seu durant el període de renúncia de Benet XVI, seu vacant, conclave i elecció del papa Francesc.

A la cúria romana ha estat consultor del Consell Pontifici de les Comunicacions Socials i durant 13 anys ha estat director del Secretariat de la Comissió de Mitjans de Comunicació Social de la Conferència Episcopal Espanyola.

Actualment, Gil Tamayo, natural de Zalamea de la Serena (Badajoz), és secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola.

L’ordenació episcopal tindrà lloc el proper 15 de desembre, a les 11.00, a la catedral de Crist Salvador d’Àvila.

José María Gil Tamayo substitueix Mons. Jesús García Burillo al capdavant de la diòcesi d’Àvila des del 2003.

Més actualitat

ABUSOS SEXUALS

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Bertomeu: "És absolutament fals que el papa Lleó XIV hagi encobert casos d'abusos"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Jordi Bertomeu, oficial del dicasteri per la doctrina de la fe

9 maig 2025

Redacció

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Pujol: "Volem que el papa Lleó XIV sigui un líder espiritual fort"

Papa Lleó XIV

Entrevista a Jordi Pujol, professor de la Universitat Pontifícia de la Santa Creu

9 maig 2025

Redacció

RELIGIÓ

VATICÀ

Fumata blanca al Vaticà

Fumata blanca

A les 18:08 h s'ha produït la fumata blanca al Vaticà

8 maig 2025

Redacció