En directe

La nit és nostra

ACTUALITAT

POLÍTICA

política

José Zaragoza: "Puigdemont té la síndrome Feijóo, no sap dir que no, ni sap relacionar-se amb la ultradreta"

El coordinador de diputats i diputades al Congrés creu que Junts té el mateix comportament que el PP amb VOX

Publicat: 05/03/2025 11:21 Actualitzat: 18/01/2026 21:34 per Redacció

Comparteix
Zaragoza critica Junts

El diputat del PSC al Congrés José Zaragoza critica Junts a Ripoll, després que el partit es fes enrere i no votés a favor de la moció de censura contra Sílvia Orriols. "Junts té la síndrome Feijóo. No sap dir que no, ni sap relacionar-se amb la ultradreta. És incomprensible". El socialista ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha comparat els independentistes amb el PP i la relació que aquests tenen amb VOX. "Tot plegat té les mateixes conseqüències", afegeix. En cap cas, però, creu que el flirteig de Junts amb Aliança Catalana afavoreix al PSC. "No ens beneficia, no". Que l’odi tingui espai és dolent per als catalans i per al PSC. I afegeix "els partits es divideixen entre els que fomenten l’odi i els que fomenten l’esperança. Nosaltres som aquests segons", remarca. 

"Podemos només busca el titular"

Sobre l’acord entre PSOE i Junts per al traspàs de les competències en immigració, Zaragoza celebra l’entesa entre tots dos partits i critica que Podemos s’hi hagi posicionat en contra. "Els hi falta informació i només busquen el titular". El socialista recorda que les competències es delegaran a la Generalitat, encapçalada pel PSC i no als independentistes. També l'ha sorprès l’actitud del PP, tot i que recorda que "no és nou", ja sempre "voten en contra per perjudicar el govern, encara que perjudiquin els ciutadans".

"Depèn qui faci les coses són bones o dolentes"

D’altra banda, el diputat ha insistit que en l’acord "no es transfereix res, sinó que es delega". A més, ha insistit que això "no és nou" i per això ha recordat que en el seu moment el govern del PP encapçalat per José María Aznar ja va delegar competències a Catalunya. "A vegades crida l’atenció que la gent se sorprengui. No es delega l’IRPF, ja ho va fer Aznar. No es deleguen les competències de trànsit, ja ho va fer Aznar també", recorda. "Depèn qui faci les coses són bones o dolentes", lamenta. D’altra banda, ha recordat que quan els independentistes governaven a la Generalitat, "es negaven al fet que les comissions es reunissin. Un fet que va comportar un bloqueig a Catalunya que hem pagat tots els catalans". Ara bé, creu que ara s’ha engegat una nova etapa i el PSC "posa per davant l’entesa al conflicte". D’aquesta manera, recorda que fa poc es va reunir la Comissió Bilateral i "es van arribar a una vintena d’acords". 

"No és el moment d’una trobada entre Sánchez i Puigdemont"

Preguntat per una possible trobada entre Pedro Sánchez i Carles Puigdemont, Zaragoza creu que ara "no és el moment", tot i que també ha recordat que el president del govern espanyol no ha descartat que pugui celebrar-se. "Amb les trobades tot té el seu temps. Nosaltres busquem missatges de normalitat perquè volem que la normalitat torni a Catalunya i que el senyor Puigdemont torni". I afegeix que el seu partit compleix, encara que sigui difícil. 

Escolta l'entrevista amb José Zaragoza, coordinador dels diputats i diputades del PSC al Congrés

0:00 / 0:00

Més actualitat

SANITAT

"Si posem fàrmacs que disminueixen la gana, podem generar estats de malnutrició"

Els nutricionistes alerten de l'ús de medicaments injectables per aprimar-se

15 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Toni Casares: "El que s'ha de fer és culturalitzar la política"

Toni Casares

Parlem amb Toni Casares, director d'escena, dramaturg i director de la Sala Beckett, sobre la temporada 26-27 i el desè aniversari al Poblenou

15 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

EDUCACIÓ

Encara no has fet servir el val escolar? Així el pots activar i bescanviar abans que acabi el termini

Les famílies amb fills a primària i secundària tenen fins al 30 de novembre per utilitzar els 60 euros d'ajut per a material escolar, distribuït en dos vals

15 setembre 2026

Generalitat de Catalunya