En directe

L'Evangeli del dia

ECONOMIA I FINANCES

Josep Lladós: "L'eliminació de l'IVA, a efectes pràctics, han estat cèntims de rebaixa que ni s'han percebut"

El professor d’Economia de la UOC i membre del Col·legi d’Economistes creu que a la primavera els preus es podrien moderar

16 febrer 2023

Redacció

Comparteix

La rebaixa de l'IVA no ha tingut tot l'efecte esperat en els preus, tot i reconèixer que ha ajudat a que no es disparin tant. Ho ha explicat Josep Lladós, professor d'Economia de la UOC i membre del Col·legi d'Economistes, que s'ha mostrat esperançat que a partir de la primavera, els preus es puguin moderar i tornin a uns nivells més semblants als de l'any passat. Tot i que, de moment, l'efecte inflacionista dels preus del mercat internacional continua notant-se. 

Verdures

Lladós ha explicat que les eines que l'economia fa servir per frenar la inflació més habitual no tenen capacitat d'incidència per controlar els preus en aquests altres mercats. Per això ha afegit que, el que s'ha de fer, és veure com reaccionen els preus a les mesures del Banc Central Europeu per disminuir la inflació.

Lladós també ha indicat que "al març hi podria haver unes pujades dels tipus d'interès". Per l'economista, "tot dependrà del que passi amb la inflació dels Estats Units, ja que això pot provocar que la Reserva Federal ja no sigui tan activa endurint la política monetària i no apugi tant els tipus" o, fins i tot, "les pugui arribar a frenar". Lladós també s'ha referit a l'eliminació de l'IVA i ha assenyalat que, a efectes pràctics, hi ha hagut una reducció tan mínima que ni s'ha percebut.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Andrés Corchero i Carles Martínez: "Les paraules són música de l'ànima"

"Les paraules són música de l'ànima"

Parlem amb Carles Martínez i Andrés Corchero, actor i coreògraf i ballarí d''Una Mena d’Alaska' a l'Espai Lliure del Teatre Lliure

23 maig 2025

Redacció

EDUCACIÓ

Esther Niubó sobre els pagaments pendents a l’escola concertada: "Volem ser més àgils"

Esther Niubó, consellera d'Educació

La consellera d’Educació assegura que el departament no han rebut cap queixa per l'ús del vel a les aules

23 maig 2025

Redacció

EDUCACIÓ

Sense categoria

El Govern encara no ha pagat les ajudes per alumnes vulnerables a l'escola concertada

Segons ha pogut saber Ràdio Estel, l'escola concertada encara no ha cobrat les conegudes com a motxilles econòmiques.

23 maig 2025