En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

Josep Maria Martí Bonet recorda que la tradició de processons a Barcelona va més enllà de la Setmana Santa i Corpus

Josep Maria Martí Bonet ha explicat aquest dilluns, en l'espai Sacràlia de Ràdio Estel, diverses tradicions en forma de processons, sobretot les que es fan…

15 juny 2015

Redacció

Comparteix
Josep Maria Martí Bonet ha explicat aquest dilluns, en l'espai Sacràlia de Ràdio Estel, diverses tradicions en forma de processons, sobretot les que es fan al juny al voltant de l'església del Pi, a Barcelona. "Era molt significativa la processó que es feia el diumenge posterior al Corpus, amb uns gegants especials, anomenats del Pi, amb els noms de Mustafà i Elisenda, i els seus fills Oriol i Laia". En aquesta línia, el canonge ha recordat la lletra de la popular cançó "El gegant del pi ara balla pel camí, que es referia als carrers secundaris de Ciutat Vella, mentre que quan deien ara balla pel terrat, es referia a la Rambla".
El delegat de Patrimoni de l'Arquebisbat de  Barcelona ha presentat les processons del Pi com una alternativa "més popular davant la seriositat i el silenci de la del  Corpus, amb el lleó, la cuixa d'uns àngels que aguantaven la custòdia i altres elements alternatius". També ha recordat que "algunes expressions, entre elles la quinta forca o per llogar-hi cadires, vénen precisament d'aquest costumari". A més, Martí Bonet ha explicat que "molts elements procedeixen del Divendres Sant, per exemple la processó de ls Sang". Segons el prevere, aquestes tradicions "han enriquit molt el panorama de la pietat popular al carrer" durant els últims segles.
Es pot escoltar aquí (minut 28'00") tota la conversa amb Josep Maria Martí Bonet.

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció