En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Josep Maria Riba: "El patrimoni cultural de l'Església és una eina bàsica en aquests moments d'evangelització"

Cada any des de 1977, se celebra al món el 18 de maig el Dia internacional dels museus, una ocasió per conscienciar el públic en…

18 maig 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Cada any des de 1977, se celebra al món el 18 de maig el Dia internacional dels museus, una ocasió per conscienciar el públic en general sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat. En el programa Fórmula Estel de RàdioEstel hem entrevistat Mn. Josep Maria Riba, Director del Museu Episcopal de Vic (MEV).

"Jo penso que el primer paper important dels museus actualment és ajudar a la contemplació de la peça per poder-ne gaudir i per poder sentir com l'esperit se sent tocat per allò que l'artista ha creat", ha manifestat Riba al principi de la conversa. El director del Museu Episcopal de Vic creu que "Internet i els museus són dos mons diferents que es complementen l'un a l'altre. Gràcies a Internet la nostra col·lecció és coneguda arreu del món i la gent pot accedir".
Fa 125 anys que es va fundar el MEV i 13 que va ser remodelat: "És un museu desconegut i el que el el visita diu: 'Coi! Jo no sabia que tant a prop de casa meva hi havia aquesta joia'". Per a Riba, "el patrimoni cultural de l'Església és una eina bàsica en aquests moments d'evangelització. El sabem aprofitar poc".
Josep Maria Riba ha aclarit la diferència entre museu diocesà i museu episcopal: "El Museu Diocesà és aquell on l'Església agrupa les peces que ja no són pel culte, en canvi el Museu Episcopal de Vic neix perquè el Bisbe Morgades va tenir la idea de crear un museu per poder tenir consciència de com l'art al llarg de la història ha marcat el nostre país".

Aquest dimecres 18 de maig, c

oincidint amb el Dia Internacional dels Museus, el MEV ofereix una jornada de portes obertes de 10 a 19h. Dissabte 21 de maig s'obre a la nit, amb actuacions musicals i petites notes sobre les obres.

Escolta l'entrevista a Josep Maria Riba (minut 30)

Més actualitat

SOCIETAT

Un món de pantalles: "Hem de protegir els nostres fills"

La pediatra especialista María Angustias Salmerón destaca que cal observar què deixem de fer quan no estem amb pantalles

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Pep Morella: "La història d’aquest país no es pot escriure sense la dels ateneus"

Pep Morella

Parlem amb Pep Morella, president de la Federació d’Ateneus de Catalunya, sobre els 40 anys de feina per enfortir el teixit cultural del país

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Héctor Tejedo: "El jazz és el gènere que representa la improvisació"

Parlem amb Héctor Tejedo sobre el seu disc 'The Single Petal of a Rose', on ret homenatge a l’univers de Duke Ellington

12 novembre 2025

Redacció