En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Juan Fernández (PP): "Salvador Illa és ostatge d’ERC" 

El portaveu dels populars al Parlament ha insistit que no negociaran amb el PSC, si damunt la taula hi ha l’acord amb els republicans sobre el finançament singular

Publicat: 18/09/2024 10:15 Actualitzat: 18/01/2026 21:44 per Redacció

Comparteix
Salvador Illa és ostatge d'ERC

El portaveu del PP al Parlament de Catalunya, Juan Fernández, ha acusat el president de la Generalitat, Salvador Illa, "d'assumir l'agenda independentista que marca Esquerra Republicana". En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, Fernández ha negat que el procés independentista s'hagi acabat i ha assegurat que "Salvador Illa és ostatge d'ERC".

Fernández aposta per fer una oposició "constructiva", però tenint en compte "les línies vermelles". Els populars no negociaran amb el PSC "si damunt la taula hi ha l'acord amb els republicans sobre el finançament". El portaveu ha insistit que no donaran suport als comptes de la Generalitat si el PSC pretén portar aquest acord. "No tenim res a parlar".

Canvi de lideratge al Partit Popular de Cataluna

El portaveu ha assegurat que "ara mateix no està a l'agenda del partit fer un canvi de lideratge", respecte al líder del PP a Catalunya, Alejandro Fernández. També ha titllat de "frivolitat parlar d'una qüestió que no està sobre la taula".

El problema de l'habitatge

Sobre la negativa del PP a debatre la llei de regulació dels lloguers d'habitacions i de temporada al Congrés, el portaveu ho ha justificat assegurant que ells ja van presentar un model, oposat al que proposa Sumar: "Nosaltres tenim un model diferent. Ahir, per exemple, es volia eliminar el lloguer dels estudiants".

"El PP va presentar una proposta pels lloguers al Congrés"

Amb tot, creu que a Catalunya li falta promocionar el parc públic d'habitatge. En aquest sentit, ha retret a la Generalitat que no actuï. "Això ho poden fer les comunitats autònomes i no ho estan fent", ha sentenciat. Unes crítiques que ha fet extensives a PSOE i Sumar. "Fa anys que abanderen l'habitatge públic, però probablement són els partits que menys habitatge públic han construït".

Escolta l'entrevista a Juan Fernández, portaveu del Partit Popular al Parlament de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

POLÍTICA

El gir electoral de l’accident ferroviari: "És un cop importantíssim en un moment delicat"

El politòleg Joan Botella exposa com el fet tràgic té uns efectes comunicatius evidents a l'hora d'afrontar la campanya

30 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias,