En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Josep Maria Cruset: "Junts deixarà morir l’impost a les energètiques"

El portaveu adjunt de Junts al Congrés ha carregat contra ERC: “Lliçons les justes”

19 novembre 2024

Redacció

Comparteix
impost a les elèctriques

El portaveu adjunt de Junts al Congrés, Josep Maria Cruset, ha assegurat que el seu partit no convalidarà l’impost a les energètiques. "Junts el deixarà morir. No prosperarà". En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, el juntaire diu que el Govern espanyol voldrà aprovar el reial decret d’aquí a unes setmanes, però el seu partit no ho convalidarà perquè "posa en risc inversions i llocs de treball".  

"Lliçons, les justes

Sobre les declaracions de la diputada republicana Pilar Vallugera, que acusava alguns partits d’actuar com a lobby d’empreses energètiques, Cruset ha recordat que ERC "va permetre que es transferissin tres mil milions d’euros públics a les energètiques”. “Lliçons les justes. Nosaltres treballem exclusivament en benefici dels ciutadans, el que diguin els lobbies ens importa zero", ha remarcat. 

Aquest dilluns, els socis d’esquerres, ERC, Bildu i el BNG, han acceptat la reforma fiscal a canvi de mantenir l’impost als beneficis milionaris de les energètiques. El diputat, però ha recordat que el Govern espanyol ha emès un comunicat en què diu que respectarà l’acord amb Junts "en el qual figura l’extrem que no hi haurà impost a les energètiques". Aquest dijous està previst que el congrés debati i aprovi tot el paquet fiscal. "En els pròxims mesos, si algú vol portar propostes, no tindrà els vots de Junts. Els nostres set vots determinen què s’aprova i què no".

Escolta l'entrevista a Josep Maria Cruset, portaveu adjunt de Junts per Catalunya al Congrés

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ester Invernon: "La comèdia romàntica està fent guanyar lectors en català"

Parlem amb Ester Invernon sobre 'Dins del teu record' i la Trilogia d’Albons, la seva trajectòria literària i l’autopublicació

14 juliol 2025

Redacció

EDUCACIÓ

Personal de les escoles bressol de Barcelona amenacen en convocar una vaga si no es retira la decisió de reconvertir places

Escola Bressol

La IMEB ha comunicat que a partir del setembre hi haurà 32 places vacants de mestres que seran cobertes per educadores

14 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

Aldarulls a Torre Pacheco: "Des de fa un temps hem detectat un discurs més racista"

Torre Pacheco

L'advocada de l'associació Murcia Acoge, Carlota García, assegura que la convivència entre veïns és perfectament normal

14 juliol 2025

Redacció