En directe

Matines

SOLIDARITAT

Justícia i Pau Europa reclama el reconeixement de l’aigua com a dret humà

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau…

16 octubre 2018

Redacció

Comparteix

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau Europa), que va reunir més de seixanta delegats representantsd’arreu del món per tractar la problemàtica de l’escassetat d’aigua potable enalgunes zones del planeta.

Ja en la cerimònia d’obertura, el Dr. Jaume Saura,professor de dret internacional a la UB, va qualificar el dret a l’aigua com undret humà emergent, a la vegada que va recordar els sis elements essencials queha de tenir: disponibilitat, seguretat, acceptació, accessibilitat,assequibilitat, i no-discriminació. Com va recordar posteriorment el Dr. PedroArrojo, membre del Parlament espanyol i ambientalista, la falta d’aquestselements és la que fa que a l’actualitat 10.000 persones morin cada dia a causade la manca d’accés segur a l’aigua potable.

Per revertir la situació, els diversos ponents que vanparticipar en la jornada van fer una crida a canviar el paradigma en relacióamb l’aigua, perquè passi de la dominació a la sostenibilitat, i de la gestióde l’aigua com a recurs a la seva administració com a part de l’ecosistema. Aquestcanvi, com va explicar el Dr. Pedro Arrojo, “passaper no privatitzar l’aigua, sinó tot al contrari, per tractar-la com un bé comúque s’ha de gestionar de forma sostenible”.

Després de les conferències, que van comptar també amb laparticipació de l’actual president de la Comissió Europea contra el racisme ila intolerància, el professor Jean-Paul Lhners, els ponents es van reunir enpetits grups de treball per debatre les experiències nacionals sobre el dret al’aigua, els deures que se’n deriven i altres dimensions sociològiques de l’aigua.

Més actualitat

BISBATS

ENTREVISTES

ESGLÉSIA CATALUNYA

Josep-Lluís Serrano, bisbe d'Urgell: "Si escoltem i guarim, la bel·ligerància pot baixar"

El nou copríncep d'Andorra diu que, en aquesta nova etapa, vol "ser fidel a una herència rebuda i fer-la present" després "d'un temps d'aprenentatge i coneixement"

1 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Abel Folk i Sílvia Marsó: "Els ideals no ens fan millors persones"

Silvia Marsó i Abel Folk

Parlem amb el director i actor Abel Folk i l'actriu Sílvia Marsó sobre 'Clavells', una obra escrita per Emma Riverola dins del Festival Grec

1 juliol 2025

Redacció

POLÍTICA

L'advocat Marc Molins es mostra sorprès de la diferència de tracte a Koldo i Ábalos amb el de Santos Cerdán

Santos Cerdán

L'advocat creu que el jutge pot tenir algun indici que justifiqui l'asimetria de tracte amb Santos Cerdán

1 juliol 2025

Redacció