En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOLIDARITAT

Justícia i Pau Europa reclama el reconeixement de l’aigua com a dret humà

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau…

16 octubre 2018

Redacció

Comparteix

El 28 de setembre passat, es va celebrar a Barcelona elSeminari Internacional anual de la Conferència Europea de comissions deJustícia i Pau (Justícia i Pau Europa), que va reunir més de seixanta delegats representantsd’arreu del món per tractar la problemàtica de l’escassetat d’aigua potable enalgunes zones del planeta.

Ja en la cerimònia d’obertura, el Dr. Jaume Saura,professor de dret internacional a la UB, va qualificar el dret a l’aigua com undret humà emergent, a la vegada que va recordar els sis elements essencials queha de tenir: disponibilitat, seguretat, acceptació, accessibilitat,assequibilitat, i no-discriminació. Com va recordar posteriorment el Dr. PedroArrojo, membre del Parlament espanyol i ambientalista, la falta d’aquestselements és la que fa que a l’actualitat 10.000 persones morin cada dia a causade la manca d’accés segur a l’aigua potable.

Per revertir la situació, els diversos ponents que vanparticipar en la jornada van fer una crida a canviar el paradigma en relacióamb l’aigua, perquè passi de la dominació a la sostenibilitat, i de la gestióde l’aigua com a recurs a la seva administració com a part de l’ecosistema. Aquestcanvi, com va explicar el Dr. Pedro Arrojo, “passaper no privatitzar l’aigua, sinó tot al contrari, per tractar-la com un bé comúque s’ha de gestionar de forma sostenible”.

Després de les conferències, que van comptar també amb laparticipació de l’actual president de la Comissió Europea contra el racisme ila intolerància, el professor Jean-Paul Lhners, els ponents es van reunir enpetits grups de treball per debatre les experiències nacionals sobre el dret al’aigua, els deures que se’n deriven i altres dimensions sociològiques de l’aigua.

Més actualitat

Sense categoria

La Conferència Episcopal Espanyola premia a Rosalía, Javier Cercas i Alauda Ruiz de Azúa

La institució argumenta que les tres personalitats representen una mirada espiritual "amb respecte i honestedat"

10 desembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

MÚSICA

Joan S. Luna i J. de Montfort: "C. Tangana barreja públics de generacions molt diverses"

Joan S. Luna i J. de Montfort

Parlem amb Joan S. Luna i José De Montfort sobre 'C. Tangana, del rap crudo a la alfombra roja' el llibre que analitza l'evolució musical del cantant madrileny

10 desembre 2025

Redacció

SANITAT

Els metges avisen que els joves professionals marxaran del sistema sanitari si no es milloren les condicions

Xavier Lleonart, secretari general de ‘Metges de Catalunya’, reivindica recursos i descans per atendre el millor possible

10 desembre 2025

Redacció