En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

La Boqueria, primer mercat del món adaptat per a persones amb autisme

El mercat ha col·locat uns pictogrames a totes les parades i en els pròxims s'incorporarà una guia d'anticipació

20 novembre 2025

Redacció

Comparteix

El mercat de La Boqueria de Barcelona s'ha convertit, des d'aquest dilluns, en el primer mercat del món adaptat per a persones amb autisme. Així, s'han col·locat uns pictogrames a totes les parades indicant la tipologia de producte que venen i en els pròxims dies s'incorporaran codis QR amb una guia d'anticipació. En aquesta, es donarà informació perquè les persones amb trastorn de l’espectre autista o els seus familiars perquè puguin saber, per exemple, quin és l’entorn sonor que es trobaran, quins estímuls trobaran al mercat.

A El Matí a Ràdio Estel ens hem apropat al mercat per parlar amb el gerent de l'Associació de Comerciants de la Boqueria, Òscar Ubide, i la comerciant de la peixateria Ripoll i Estera, Lluïsa Ripoll, per conèixer més detalls de la iniciativa.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Òscar Ubide i Lluïsa Ripoll

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

LECOCQ: “No busco tancar ferides, sinó tornar-les a obrir”

Enric Mont Lecocq

Parlem amb el músic Enric Mont Lecocq sobre el seu nou disc 'Sucre', publicat sota el segell Satélite K i i amb col·laboracions destacades

26 maig 2026

Redacció

SOCIETAT

La Fundació Josep Carreras, salvavides del Manel davant la crisi d'habitatge

La Fundació ha ajudat al pacient a trobar una llar temporal a causa del trasllat de la seva dona i cuidadora

22 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Obeses: "Els paradigmes són per trencar-se i per confrontar-s'hi"

Obeses

Parlem amb Arnau Tordera i Jaume Coll, membres del grup Obeses, sobre 'Diàstole', el segon volum que completa 'l’Ai al Cor', el seu sisè disc

22 maig 2026

Redacció