En directe

Sense distància

Infraestructures

Pressupostos

"La capacitat de l'aeroport del Prat no es pot augmentar si no s'amplia la pista del costat mar"

Ho ha explicat Lluís Sala, vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics de Catalunya, en relació al pacte entre la Generalitat i el PSC pels pressupostos

1 febrer 2023

Comparteix

L'acord tancat entre el Govern i el PSC per a l'aprovació dels pressupostos contempla "modernitzar" l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. L’objectiu és que aquesta infraestructura "guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental".

Àrea de sortides a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona El Prat

Això, segons ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya, Lluís Sala, “no es pot fer si no es modifica l'operativa actual ni sense una ampliació de la pista que hi ha al costat del mar, que és la més curta”.

Sala ha explicat que, ara mateix, "hi ha certs avions que, com que no poden utilitzar aquesta pista més curta a tocar del mar, han de fer servir l'altra, que és més llarga i això implica una disminució de la capacitat". Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons Lluís Sala. El vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics diu que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat Sala.

Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons el vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics, qui diu també que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat.

 

Entrevista a Lluís Sara, vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras: "Si mantenim l'essència pura del teatre, acabarà sent un element revolucionari"

L'actor protagonitza 'Ai! La misèria ens farà feliços', la darrera estrena del Teatre Lliure dirigida per Gabriel Calderón

18 desembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

Eduard Sala, Càritas: "Jesús ens reconeixeria, si estem defensant l'expulsió de Maria i Josep del pessebre?"

Càritas remarca que cap ajuntament se'n sortirà sol, de la crisi d'habitatge, i que cal una coordinació entre administracions.

18 desembre 2025

CULTURA

"El que passi amb les obres de Sixena marcarà una jurisprudència a tot el planeta"

L'expert en cultura, patrimoni i identitat, Francesc Canosa, considera que el Ministeri ha de moure fitxa

18 desembre 2025

Redacció