En directe

El Matí a Ràdio Estel

Infraestructures

Pressupostos

"La capacitat de l'aeroport del Prat no es pot augmentar si no s'amplia la pista del costat mar"

Ho ha explicat Lluís Sala, vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics de Catalunya, en relació al pacte entre la Generalitat i el PSC pels pressupostos

1 febrer 2023

Comparteix

L'acord tancat entre el Govern i el PSC per a l'aprovació dels pressupostos contempla "modernitzar" l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. L’objectiu és que aquesta infraestructura "guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental".

Àrea de sortides a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona El Prat

Això, segons ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya, Lluís Sala, “no es pot fer si no es modifica l'operativa actual ni sense una ampliació de la pista que hi ha al costat del mar, que és la més curta”.

Sala ha explicat que, ara mateix, "hi ha certs avions que, com que no poden utilitzar aquesta pista més curta a tocar del mar, han de fer servir l'altra, que és més llarga i això implica una disminució de la capacitat". Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons Lluís Sala. El vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics diu que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat Sala.

Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons el vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics, qui diu també que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat.

 

Entrevista a Lluís Sara, vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

N'Gai N'Gai: "Si toquem és perquè algú en rebi un impacte positiu"

N'Gai N'Gai

Parlem amb Jordi Bastard i Paco Garcia de N’Gai N’Gai sobre el seu comiat, la gira dels grans èxits i la seva trajectòria

12 setembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Bea Fernández (Arrels): "Les persones sense llar s'han d'atendre a les ciutats on viuen"

Bea Fernández

La directora d'Arrels Fundació reprova els discursos d'odi amb què s'estan trobant

12 setembre 2025

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

Les protestes propalestines marquen La Vuelta ciclista a Espanya

Protestes a La Vuelta

Roger Castillo, membre del pòdcast 'L'etapa reina' de Ràdio Molins comprèn les manifestacions propalestines a la Vuelta

12 setembre 2025

Redacció