En directe

Fórmula Estel

Infraestructures

Pressupostos

"La capacitat de l'aeroport del Prat no es pot augmentar si no s'amplia la pista del costat mar"

Ho ha explicat Lluís Sala, vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics de Catalunya, en relació al pacte entre la Generalitat i el PSC pels pressupostos

Publicat: 01/02/2023 10:34 Actualitzat: 01/02/2023 14:00

Comparteix

L'acord tancat entre el Govern i el PSC per a l'aprovació dels pressupostos contempla "modernitzar" l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. L’objectiu és que aquesta infraestructura "guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental".

Àrea de sortides a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona El Prat

Això, segons ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya, Lluís Sala, “no es pot fer si no es modifica l'operativa actual ni sense una ampliació de la pista que hi ha al costat del mar, que és la més curta”.

Sala ha explicat que, ara mateix, "hi ha certs avions que, com que no poden utilitzar aquesta pista més curta a tocar del mar, han de fer servir l'altra, que és més llarga i això implica una disminució de la capacitat". Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons Lluís Sala. El vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics diu que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat Sala.

Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons el vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics, qui diu també que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat.

 

Entrevista a Lluís Sara, vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Cárcamo (Kulunka): "El llenguatge de les màscares és poderós"

Edu Cárcamo (Kulunka)

Parlem amb Edu Cárcamo, actor i membre de Kulunka, una companyia de teatre gestual que ofereix una trilogia al Festival Grec de Barcelona

21 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano