En directe

Fórmula Estel

Infraestructures

Pressupostos

"La capacitat de l'aeroport del Prat no es pot augmentar si no s'amplia la pista del costat mar"

Ho ha explicat Lluís Sala, vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics de Catalunya, en relació al pacte entre la Generalitat i el PSC pels pressupostos

1 febrer 2023

Comparteix

L'acord tancat entre el Govern i el PSC per a l'aprovació dels pressupostos contempla "modernitzar" l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. L’objectiu és que aquesta infraestructura "guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental".

Àrea de sortides a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona El Prat

Això, segons ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya, Lluís Sala, “no es pot fer si no es modifica l'operativa actual ni sense una ampliació de la pista que hi ha al costat del mar, que és la més curta”.

Sala ha explicat que, ara mateix, "hi ha certs avions que, com que no poden utilitzar aquesta pista més curta a tocar del mar, han de fer servir l'altra, que és més llarga i això implica una disminució de la capacitat". Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons Lluís Sala. El vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics diu que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat Sala.

Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons el vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics, qui diu també que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat.

 

Entrevista a Lluís Sara, vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

"El PP s'està posant de cantó quan es planteja l'abstenció a la moció de censura de VOX"

Ramón Tamames i Santiago Abascal, en un escó del Congrés dels Diputats

Joan Mena considera que la ultradreta no és capaç de generar cap alternativa, una demostració que estan fora de la realitat

22 març 2023

Redacció

"VOX només busca fer espectacle i denigrar les institucions amb la moció de censura"

José Zaragoza, en el Congreso.

El diputat del PSC José Zaragoza creu que l'abstenció del PP a la moció contra Pedro Sánchez posa "en evidència" que Feijóo "no descarta governar amb VOX"

21 març 2023

Redacció

'Tot sardana' guanya el Premi Capital de la Sardana

Gerard Carrión fent el 'Tot Sardana' al Teatre la Faràndula de Sabadell.

L'espai, emès els diumenges de 9 a 10 h a Ràdio Estel, arribarà aviat a la fita dels 1.500 programes

20 març 2023

Redacció