En directe

El Matí a Ràdio Estel

Infraestructures

Pressupostos

"La capacitat de l'aeroport del Prat no es pot augmentar si no s'amplia la pista del costat mar"

Ho ha explicat Lluís Sala, vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics de Catalunya, en relació al pacte entre la Generalitat i el PSC pels pressupostos

1 febrer 2023

Comparteix

L'acord tancat entre el Govern i el PSC per a l'aprovació dels pressupostos contempla "modernitzar" l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat. L’objectiu és que aquesta infraestructura "guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental".

Àrea de sortides a la terminal 1 de l'aeroport de Barcelona El Prat

Això, segons ha explicat en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel' el vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya, Lluís Sala, “no es pot fer si no es modifica l'operativa actual ni sense una ampliació de la pista que hi ha al costat del mar, que és la més curta”.

Sala ha explicat que, ara mateix, "hi ha certs avions que, com que no poden utilitzar aquesta pista més curta a tocar del mar, han de fer servir l'altra, que és més llarga i això implica una disminució de la capacitat". Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons Lluís Sala. El vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics diu que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat Sala.

Per tant, si es vol arribar a 90 operacions cada hora, "es poden fer moltes actuacions, però és molt necessari ampliar la pista del costat mar", segons el vicepresident del Col·legi d’Enginyers Aeronàutics, qui diu també que l'ampliació de la pista del costat mar "és possible" perquè no perjudica els veïns de Gavà "des del punt de vista d'impacte acústic". En canvi, sí que hi ha altres condicions d'impacte mediambiental al Delta del Llobregat i a l'espai natural de la Ricarda i "amb això sí que caldrà buscar solucions", ha detallat.

 

Entrevista a Lluís Sara, vicepresident del Col·legi d'Enginyers Aeronàutics de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACTUALITAT

SOCIETAT

Lluís Pinós: "Les energies renovables són totalment necessàries en un procés de descarbonització"

Energia fotovoltàica

Entrevista al president de la Comissió d'Energia del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya

30 abril 2025

Redacció

Sense categoria

Juli Simón: "Fer-se gran és un èxit individual i social"

Juli Simón: "Fer-se gran és un èxit individual i social"

Parlem amb Juli Simón, President de la Fundació FiraGran.

29 abril 2025

ACTUALITAT

SOCIETAT

La causa de l’apagada elèctrica: “un desajust tècnic entre l’oferta i la demanda” d’energia

El vicepresident de la Comissió d'Energia del Col·legi d'Enginyers de Catalunya avisa que la xarxa espanyola no compleix amb el nivell d’interconnexió que exigeix la Unió Europea

29 abril 2025

Redacció