En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

La Catedral de Lleida es querella contra la Conselleria de Territori

El Capítol de la Catedral de Lleida hapresentat una querella criminal contra la directora dels Serveis Territorialsdel Departament de Territori i Sostenibilitat a Lleida, Maria…

21 febrer 2018

Redacció

Comparteix

El Capítol de la Catedral de Lleida hapresentat una querella criminal contra la directora dels Serveis Territorialsdel Departament de Territori i Sostenibilitat a Lleida, Maria Dolors TellaAlbareda. El motiu, una nova modificació sobre el tipus de xarxa que s’ha decol·locar a la catedral nova per evitar despreniments a les obres de proteccióde l’edifici, afectat per la nidificació de les cigonyes.

Segons el secretari del Capítol, VíctorEspinosa, la resolució inicial aprovada el dia 8 de febrer va ser la de col·locarxarxes amb espais de cinc centímetres, sentència que la Catedral va acceptar iva començar a complir. Set dies després però, els Serveis Territorials deLleida van modificar aquesta decisió, demanant que les xarxes tinguin un espaide tres centímetres com a màxim.

Espinosa ha manifestat que “aquestamodificació no ha seguit un procediment administratiu previ”, i ha afegit que “elsserveis jurídics ens recomanen que presentem una querella criminal contra quidicta aquesta modificació”.

La situació s’ha agreujat ja que el Capítol dela Catedral havia començat a col·locar les xarxes, i si no es complís la novaresolució haurien d’assumir sancions administratives. 

Més actualitat

INTERNACIONAL

Sense categoria

Mariona Tasquer: "La missió de la flotilla és posar Gaza al centre i denunciar el genocidi i el bloqueig d'Israel"

Una nova flotilla té previst embarcar aquesta setmana cap a Palestina amb ajuda humanitària i per fer-se ressò del genocidi

13 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Bernat Quintana i Diego Braguinsky: "L'ambient d'una companyia és clau per a la complicitat a escena"

Bernat Quintana i Diego Braguinsky

Parlem amb els actors Bernat Quintana i Diego Braguinsky sobre 'La ratonera', actualment al Teatre Apolo de Barcelona, dirigida per Ignasi Vidal

10 abril 2026

Redacció

ENTREVISTES

Alberto Gómez: "Escriure una carta a mà és terapèutic"

L'editor de 'Cartes d'amor' destaca els grans beneficis i emocions que desperten les cartes escrites a mà

10 abril 2026

Redacció