En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

La causa de beatificació de Rosa Deulofeu viurà moments importants els propers mesos, segons el vicepostulador

El germà marista Mariano Santamaría, vicepostulador de la Causa de Beatificació de Rosa Deulofeu, ha explicat aquest dimecres, des de la Fórmula Estel, que el…

7 gener 2015

Redacció

Comparteix
El germà marista Mariano Santamaría, vicepostulador de la Causa de Beatificació de Rosa Deulofeu, ha explicat aquest dimecres, des de la Fórmula Estel, que el procés va avançant. "Els requisits ja s'han acomplert tots, amb tota la documentació, que situa l'Arquebisbat de Barcelona com a actor principal, i tot el que ella va escriure al Full Dominical, com en altres publicacions, i tot el que va dir a Ràdio Estel i en altres mitjans audiovisuals", ha destacat. En aquesta línia, ha anunciat que, "en introduir el procés de beatificació, aquest mes començaran a ser citats diversos testimonis que donaran forma a la prova més clara de l'entrega generosa i amable que va tenir Rosa Deulofeu, entesa sobretot com un servei". Aquest serà, segons el vicepostulador, el moment decisiu per al reconeixement formal de les seves virtuts heroiques.
Mariano Santamaría ha destacat que Rosa Deulofeu "va ser una dona molt pietosa", i ha posat com a exemple el fet que, "sempre que pronunciava una conferència, deia que ja la tenia preparada però que necessitava passar-la pel cor, motiu pel qual pregava molt i amb gran intensitat". De la Missa d'aquest dimecres 7 de gener (19.00 hores) a l'església de Sant Agustí de Barcelona 11 anys després de la seva mort, el religiós ha dit que "és un testimoni de tots els qui van conèixer la Rosa i també de tota una Església diocesana, que mostra col·lectivament la disponibilitat a ajudar els altres".
El vicepostulador, a més, ha explicat que el pare de Rosa Deulofeu li va donar ara fa uns dies una petita estàtua de bronze de Sant Josep amb el nen Jesús en braços. "Ha estat un bonic gest, perquè davant d'aquesta imatge de l'espòs de Maria, la Rosa pregava sempre per l'Església", ha explicat. També ha recordat que la família conserva l'habitació on dormia, amb molts elements que mostren "la gran vida espiritual que tenia, amb el llibre de la Litúrgia de les Hores, que ella seguia cada dia".
Rosa Deulofeu, nascuda el 29 d'abril de 1959, va viure 44 anys de compromís personal, familiar i eclesial. Des del juliol de 1993, va ser delegada de Pastoral de Joventut de l'Arquebisbat de Barcelona, després d'una trajectòria també molt rica en els ambients d'esplais i joves en general. Dona senzilla, profunda, i amb gran esperit de servei, va començar a trobar-se malament després de l'última visita de Joan Pau II a Madrid, a principis de maig de 2003. Poques setmanes després, se li va diagnosticar un càncer molt avançat que ja no va poder superar. Això sí, Rosa Deulofeu va donar en la malaltia el seu últim i definitiu exemple de confiança en Déu, generositat i sacrifici per l'Església i pel món. Va morir el 5 de gener de 2004, i el seu procés de beatificació està en marxa des del 2009.
Es pot escoltar aquí (des del minut 28'00") tota l'entrevista a Mariano Santamaría.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Chantal Aimée: "Si féssim boicot a marques pro-Israel en massa, tindria un pes"

Chantal Aimée

Parlem amb l'actriu Chantal Aimée sobre l'obra 'Retorn a Haifa' de l'escriptor Ghassan Kanafani, actualment representada al Heartbreak Hotel

9 abril 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Tica Font: "La negociació és l'única sortida que té Trump per dir que ha guanyat la guerra"

La presidenta del Centre Delàs d'Estudis per la Pau mostra esperances que aquest dissabte es pugui obrir una via de negociació entre l'Iran i els Estats Units

9 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

La Mari de Chambao: “Ser artista és una feina molt inestable i exigent”

La Mari de Chambao

Parlem amb La Mari de Chambao sobre el seu 25è aniversari i el llançament del disc 'Chambao 25 Aniversari', ple de col·laboracions estel·lars

8 abril 2026

Redacció