En directe

Condemnes compartides

RÀDIO ESTEL

"La corrupció és un mal que afecta tota la societat"

Una multitud decasos de corrupció estan afectant Catalunya i el conjunt de l'Estat, des del cas dels EROs a Andalusia fins a la presumpta trama…

14 març 2017

@brugarolaspol

Comparteix

Una multitud decasos de corrupció estan afectant Catalunya i el conjunt de l'Estat, des del cas dels EROs a Andalusia fins a la presumpta trama de corrupció del president de Múrcia, passant per lacrisi del pacte entre Ciutadans i el PP al Congrés. Han tractat aquest dimarts el tema, en el programa El Mirador de l’actualitat, eldiputat del PP al Parlament de Catalunya FernandoSánchez-Costa, el vicesecretari d’Acció Política d’Esquerra Republicana, Eduard López, i la regidora de Ciutadans a l’Ajuntament de Barcelona MarilénBarceló.

Durant el programa, tots han compartit diferents visions sobre el que és per a ells lacorrupció tant a Catalunya com a Espanya. En aquest sentit, Barceló s'ha queixat que ''el Govern de la Generalitat no ha presentatcap mesura per lluitar contra la corrupció''. En canvi, segons la regidora de Ciutadans, el seu partit ''sí que ha presentatuna proposta per acabar amb  aquest problema''.López ha parlat, per la seva banda, d’un altre tema referint-se ‘’a la poca impunitat que existeix a la societat actual amb  la corrupció''. 

El dirigent d'ERC ha afegit que ’’la corrupció es produeix pelsnegocis que fan alguns polítics vinculats a les administracions públiques i que és un dels pitjors mals de la societat''. Sánchez Costa s’ha referit a allò que s’hauria de fer per poderdestapar tots el casos de corrupció, i ha afegit en aquest sentit que ''les investigacions s’han de portar aterme de forma correcta, sobretot amb prudència''. Sánchez Costa haafegit que la pressió mediàtica i les xarxes són incentius quefaciliten l’existència de la corrupció.

Durant el programatambé s’ha valorat la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que es feia pública dilluns i que rebien aquest dimarts al matí l’expresident ArturMas, l’exvicepresidenta JoanaOrtega i l’exconsellera d’Ensenyament IreneRigau. En aquest sentit, tant Sánchez Costacom Barceló  han destacat que ''la sentència  en relació amb aquest tema és justa''. López ha contradit aquesta afirmació declarantque ''la sentència és una bona prova del fet que la política espanyola està judicialitzada''.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició del programa EL MIRADOR d'aquest dimarts 14 de març

Més actualitat

CULTURA

MÚSICA

'Lux' de Rosalia sorprèn per la seva espiritualitat i orquestració

Analitzem el nou disc de la cantant catalana amb el periodista Yeray Iborra i el mossèn Xavier Morlans, teòleg i professor

7 novembre 2025

Redacció

ENTREVISTES

MÚSICA

Xiula: "El mercat és molt malèvol i genera el missatge que la música és per a tots els públics"

Parlem amb Jan Garrido, Rikki Arjuna i Adrià Heredia del grup Xiula sobre el seu setè disc 'Xiulalaland' i la seva pròxima gira

7 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

El Gran Recapte d'aliments inicia la campanya per ajudar 230.000 persones

La campanya té lloc el 7 i 8 de novembre en 2.000 punts i 30 cadenes arreu de Catalunya

7 novembre 2025

Redacció