En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

La creu triomfant corona la façana de la Passió de la Sagrada Família

Després d’haver acabat l’hort i la pedrera i d’havercol·locat el grup escultòric del sepulcre buit, els treballadors de la SagradaFamília han instal·lat aquest dilluns a…

3 juliol 2018

Redacció

Comparteix

Després d’haver acabat l’hort i la pedrera i d’havercol·locat el grup escultòric del sepulcre buit, els treballadors de la SagradaFamília han instal·lat aquest dilluns a la façana de la Passió de la basílicala creu de la victòria sobre la mort.

Es tracta d’una peça feta amb pedra tesada quemesura 7,5 metres d’altura i pesa 18 tones, i que ja va incloure Antoni Gaudíen el primer croquis de la façana fet el 1892. Seguint les indicacions delstextos escrits pels col·laboradors directes del mateix Gaudí, al peu de la creus’hi col·locaran de manera figurativa tres àngels que ja ha dissenyat l’escultorLau Feliu: un aixeca les mans enlairant la creu, l’altre mostra la seva estimaacaronant-la, i el tercer és agenollat i aixeca amb la mà el calze de la sang al’alçada de la base de la creu. Per col·locar-la a la seva ubicació actual, a30 metres d’altura, els operaris han hagut de tallar el trànsit del carrerSardenya durant unes hores per posar-hi una grua, en el que ha estat unaoperació que els mateixos treballadors han considerat un “veritable repte”.

La creu triomfant

Una de les principals característiques de lafaçana de la Passió i de tot el projecte del temple en general és la sevamarcada composició ascendent. Per aquest motiu aquesta creu, que és denaturalesa triomfal i es representa sense Crist, assenyala de manera directa cap al Cristressuscitat situat just a la part superior. Es tracta d’una creu que simbolitzala victòria sobre la mort, ja que està situada damunt del sepulcre i a la vegadaés la línia més elevada que assenyala cap al Crist ressuscitat.

La instal·lació d’aquesta creu gloriosa és unamostra més que les obres de la basílica de la Sagrada Família avancen a bonritme, i ara ja només queden un 30% dels treballs per finalitzar-la. Tot iaixò, els responsables de l’obra ja han anunciat en nombroses ocasions que noestarà acabada abans del 2026.

Més actualitat

ENTREVISTES

'De Montserrat a Montserrat': La travessa que uneix el Monestir amb el Carib

Bernat Hervàs i David Boixeda expliquen les peripècies per arribar al Carib i la seva connexió amb la Mare de Déu

12 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Toni Mata: "Els diners són una eina de poder i dominació"

Toni Mata

Parlem amb l'escriptor Toni Mata sobre el seu tercer llibre 'El centre del món' que ha rebut el XVè premi Carlemany per al foment de la lectura

12 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Marta Otzet: "Volíem transmetre l'agraïment a totes les generacions que han fet possible la Sagrada Família"

La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Sagrada Família mostra la preocupació que tenien d'expressar el sentit de l'obra de Gaudí

12 juny 2026

Redacció