En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, es mostra escèptica pel traspàs de Rodalies a Lleida

Sobre la llei audiovisual i la protecció del català demana tranquil·litat, perquè "si hi ha un partit que ha defensat el plurilingüisme i la plurinacionalitat és el PSOE".

Publicat: 20/10/2021 12:52 Actualitzat: 20/10/2021 15:12 per Redacció

Comparteix
Foto: ACN

La màxima representant del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, té dubtes sobre la materialització del traspàs de Renfe a Lleida que ahir va anunciar el vicepresident català Jordi Puigneró. En una entrevista al programa 'El Matí, de Ràdio Estel', Cunillera recorda que aquest traspàs ja el va anunciar l'any passat el conseller Damià Calvet i per això no li va "commoure". "Tant de bo sigui veritat i es faci un bon servei", ha expressat la delegada, que considera que abans d'operar aquest servei "cal un estudi previ" que "suposa" que la Generalitat ha fet, però que Cunillera "no ha vist".

Sobre les negociacions dels Pressupostos Generals de l'Estat, la delegada ha demanat als partits el màxim consens per aprovar-los, ja que d'aquesta manera "serà més fàcil desenvolupar-los". Respecte a això, també ha comentat que fins que no tirin endavant els pressupostos "no podem parlar de partides específiques".

Llei audiovisual

Referent a l'esborrany de la llei de l'audiovisual i sobre els dubtes de la Generalitat que aquesta llei protegeixi el català, Teresa Cunillera ha demanat tranquil·litat, perquè "si hi ha un partit que ha defensat el plurilingüisme i la plurinacionalitat és el PSOE". A més, ha reafirmat el compromís del govern d'escoltar tothom un cop comenci la tramitació de la llei al Congrés, com ja va matisar el ministre de cultura, Miquel Iceta, fa unes setmanes.

Final d'ETA

Cunillera també ha parlat sobre la declaració de l'esquerra abertzale que lamentava el dolor de les víctimes, coincidint amb els deu anys de la fi d'ETA. En aquest sentit, la delegada del govern la considera "tèbia" i creu que "s'ha quedat curta". De fet, assenyala que cal una posició "més clara, més ferma i més contundent" i ha fet una crida als partits polítics a "no utilitzar les víctimes" si es vol emprendre el camí de la reparació.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Guillem Soler: "La clau està en la contundència en què el Tribunal Constitucional avali l’amnistia"

El magistrat de Civil de Barcelona i portaveu d'Àgora Judicial analitza la decisió del TJUE d'aquest dijous

16 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Xavi Duch i Marc Pociello: "Costa molt que la gent vagi a les sales de proximitat"

Xavi Duch i Marc Pociello

Parlem amb els actors Xavi Duch i Marc Pociello sobre 'No són maneres de tractar una dona', un musical dirigit per Xènia Reguant i Maria Garrido

15 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias