En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, es mostra escèptica pel traspàs de Rodalies a Lleida

Sobre la llei audiovisual i la protecció del català demana tranquil·litat, perquè "si hi ha un partit que ha defensat el plurilingüisme i la plurinacionalitat és el PSOE".

20 octubre 2021

Redacció

Comparteix
Foto: ACN

La màxima representant del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, té dubtes sobre la materialització del traspàs de Renfe a Lleida que ahir va anunciar el vicepresident català Jordi Puigneró. En una entrevista al programa 'El Matí, de Ràdio Estel', Cunillera recorda que aquest traspàs ja el va anunciar l'any passat el conseller Damià Calvet i per això no li va "commoure". "Tant de bo sigui veritat i es faci un bon servei", ha expressat la delegada, que considera que abans d'operar aquest servei "cal un estudi previ" que "suposa" que la Generalitat ha fet, però que Cunillera "no ha vist".

Sobre les negociacions dels Pressupostos Generals de l'Estat, la delegada ha demanat als partits el màxim consens per aprovar-los, ja que d'aquesta manera "serà més fàcil desenvolupar-los". Respecte a això, també ha comentat que fins que no tirin endavant els pressupostos "no podem parlar de partides específiques".

Llei audiovisual

Referent a l'esborrany de la llei de l'audiovisual i sobre els dubtes de la Generalitat que aquesta llei protegeixi el català, Teresa Cunillera ha demanat tranquil·litat, perquè "si hi ha un partit que ha defensat el plurilingüisme i la plurinacionalitat és el PSOE". A més, ha reafirmat el compromís del govern d'escoltar tothom un cop comenci la tramitació de la llei al Congrés, com ja va matisar el ministre de cultura, Miquel Iceta, fa unes setmanes.

Final d'ETA

Cunillera també ha parlat sobre la declaració de l'esquerra abertzale que lamentava el dolor de les víctimes, coincidint amb els deu anys de la fi d'ETA. En aquest sentit, la delegada del govern la considera "tèbia" i creu que "s'ha quedat curta". De fet, assenyala que cal una posició "més clara, més ferma i més contundent" i ha fet una crida als partits polítics a "no utilitzar les víctimes" si es vol emprendre el camí de la reparació.

Més actualitat

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció