En directe

Vespres

PROGRAMES

"La dimissió de Burke i García Ovejero s'ha comunicat fatal"

Quim Sabater, president de l’Observatori del Tercer Sector i expert en polítiques socials, i Salvador Aragonés, periodista i professor emèrit de la Universitat Internacional de Catalunya,…

Publicat: 02/01/2019 23:59 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per @IgnasiMiranda

Comparteix

Quim Sabater, president de l’Observatori del Tercer Sector i expert en polítiques socials, i Salvador Aragonés, periodista i professor emèrit de la Universitat Internacional de Catalunya, han explorat aquest dimecres, en la primera edició del 2019 del programa El Mirador de l'actualitat, com pot ser l’evolució de 7 fets destacats de cara a l'any que acabem d'estrenar. Sobre els últims canvis a la Comunicació del Vaticà, Aragonés ha dit que "la dimissió de Greg Burke i Paloma García Ovejero s'ha comunicat fatal". En aquesta línia, ha afegit que "tot pot haver semblat un contuberni vaticà, però el fet és ben normal, perquè hi havia un càrrec vacant que ara ocupa Andrea Tornielli, i no hi ha res més". D'altra banda, Quim Sabater ha comentat que el Papa "segueix en una línia que ja s'havia marcat d'inici, amb llenguatge senzill amb el qual pot aportar el 2019 molta llum, per exemple amb l'exhortació final del Sínode, ja que un dels grans reptes per a l'Església és arribar als joves". Igualment tots dos han destacat els abusos, amb la reunió dels presidents dels Episcopats del món convocada per al febrer, i els viatges que farà Francesc.


Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres 3 de gener.
El col·loqui ha estat una anàlisi sobre 7 temes, als quals Salvador Aragonés ha afegit les difícils relacions internacionals actuals entre els Estats Units, la Xina i el Japó. Els fets són aquests:

1- Els canvis polítics a Catalunya i Espanya. Per on passa la possibilitat d’un acord o solució al conflicte català?

2- La situació judicial del procés: Com pot anar el judici?
3- La crisi dels refugiats i de les migracions: Quina gestió hi haurà?
4- El Papa Francesc té ja diversos viatges programats: Panamà, Marroc, Bulgària i Romania, Madagascar i el Japó, en l’agenda de visites. Previsió també d’una exhortació sobre el Sínode dels Joves i altres gestos contra els abusos o altres problemes.
5- La dignitat de la dona i la lluita contra el masclisme: per on poden evolucionar?
6- Les situacions convulses a Amèrica llatina, amb les crisis de Nicaragua i Veneçuela i la desesperada situació social a Hondures, com també la presidència de Jair Bolsonaro al Brasil, que prenia possessió aquest dimarts.
7- El Brexit i la reorganització i l’evolució de la Unió Europea aquest 2019. Com anirà?

Més actualitat

SOCIETAT

Menys cotxes, més autobusos: la proposta de la URV per al Delta de l'Ebre

Un estudi posa sobre la taula la necessitat de potenciar el transport públic per tal de reduir la mobilitat al Delta amb vehicle privat

22 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra): "El gran problema de la música tradicional és la paraula «tradicional»"

Ivan Kovacevic (Gipsy Balkan Orchestra)

Parlem amb Ivan Kovacevic, el contrabaixista de la banda Gipsy BalKan Orchestra, sobre el seu setè àlbum i la Balkan Reunion

22 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Més espais sense fum: els experts avalen la nova llei antitabac

L'investigador Antoni Baena posa el focus en l'efecte nociu dels vapejadors i com aquests són una port d'entrada al tabac

22 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano