En directe

Fórmula Estel

COMUNICACIÓ

“La dreta eclesial i la dreta econòmica s’han aliat per fer caure Francesc”

Com cada any, a finals de desembre el centre d’estudisde Cristianisme i Justícia (Fundació Lluís Espinal) publica una reflexió onrepassa els esdeveniments més destacats del…

28 desembre 2018

Redacció

Comparteix

Com cada any, a finals de desembre el centre d’estudisde Cristianisme i Justícia (Fundació Lluís Espinal) publica una reflexió onrepassa els esdeveniments més destacats del curs i els analitza profundament. D’aquestamanera, a través d’un comunicat que es pot consultar a la pàgina web cristianismeijusticia.net,l’entitat ha expressat les seves valoracions i les preocupacions sorgides apartir dels fets del 2018.

El text, titulat “Núvols foscos... però el sol nodesapareix”, se centra principalment a alertar de l’augment de l’autoritarismearreu del món, que com explica ha “ofegat l’esperança d’un progrés en lahumanització de les nostres societats”. Segons el centre, a causa d’esdevenimentscom la crisi econòmica o la proclamació d’Estat Islàmic, s’ha acabat produintun ressorgiment de l’autoritarisme que es va estenent a poc a poc, com s’hademostrat a Espanya amb els resultats de les recents eleccions andaluses. Enaquest context, l’entitat ha aprofitat el comunicat per denunciar tots aquellsque utilitzen el cristianisme com a argument per imposar aquests modelsautoritaris.

L’Església de Francesc

A banda de la preocupació pel retrocés democràtic,el centre també ha fet una reflexió a l’entorn de l’Església liderada pel papaFrancesc, que com explica, es veu coberta pels núvols foscos de l’autoritarisme:“La dreta eclesial i la dreta econòmica s’han aliat per fer caure Francesc.”

Aquesta afirmació fa referència a l’extrema dretaeclesial que s’ha mostrat contrària al Papa i al seu intent de retorn a lasenzillesa de l’evangeli. Com ha exposat al text, aquesta situació deconfrontació ha provocat “una lluita entre dos paradigmes religiosos, un quebusca una Església elitista dels purs, i un altre que cerca un Déu evangèlicque és Amor”.

Finalment, després de denunciar l’autoritarismeque avança sense complexos, el centre també destaca diversos signes d’esperançaper creure que es pot revertir la situació, com són la convocatòria del Papa d’unareunió internacional per tractar el tema de la pederàstia, o el paper de ladona en el procés de canvi de la societat i l’Església, que cada vegada és mésprotagonista.

Més actualitat

Sense categoria

Catalunya acaba el 2025 amb pressupostos prorrogats i amb el repte del finançament singular

L'economista Guillem López Casasnovas considera que Catalunya es troba en una democràcia en fals amb els pressupostos prorrogats

24 desembre 2025

ENTREVISTES

MÚSICA

Lucrecia: "Tot el que sóc ho he construït a Catalunya"

Parlem amb l'artista Lucrecia sobre '30 anys de salsa, son i boleros', els seus concerts de tancament d'any on commemora tres dècades de trajectòria

23 desembre 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

Les litúrgies de Nadal, a Ràdio Estel

Sintonitza Ràdio Estel per viure en directe les diferents litúrgies que se celebren entre el dia de Nadal i el dia de Reis

23 desembre 2025

Redacció