En directe

Tot sardana

RÀDIO ESTEL

“La família fa realitat el somni d’estimar-nos els uns als altres”

La festa litúrgica de la Sagrada Família, el diumenge dins l’octava de Nadal, és una oportunitat per destacar la importància de la institució familiar com…

17 desembre 2019

Redacció

Comparteix
La festa litúrgica de la Sagrada Família, el diumenge dins l’octava de Nadal, és una oportunitat per destacar la importància de la institució familiar com una escola i camí de santedat. Així ho ha expressat aquest dilluns Xavier Padilla, director del Secretariat de Pastoral Familiar de l’Arquebisbat de Barcelona, en declaracions al programa A primera hora, de Ràdio Estel. El proper diumenge 29 de desembre, a les 17.00 hores, la basílica de la Sagrada Família acollirà la Missa de les Famílies, que presidirà el cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona. Xavier Padilla ha destacat la importància de la família per a l’Església com una forma “concreta i diferent de fer realitat el somni de Déu, que consisteix a estimar-nos els uns als altres, fet que es produeix dins la família d’una manera molt intensa, quotidiana i directa”.
El responsable de Pastoral Familiar ha comentat que els canvis en els valor familiars de les famílies del segle XXI “són transformacionals, però han de saber veure la presència de Déu en els membres de totes les famílies, ja que els ajuda, d’una manera o una altra i amb la seva presència, a estimar-se i ser estimats”. Per aquest motiu, Padilla ha dit que la tasca del Secretariat diocesà que ell dirigeix “és animar, acompanyar, estar a prop de les famílies, sigui quina sigui la seva realitat, i acollir les que demanen un acompanyament”, però partint del seu objectiu essencial, que es “la salut de la família”. Ha afegit que el seu àmbit eclesial “anima i engresca les parròquies a crear grups familiars i que s’hi pugui viure la fe en comunitat”.
D’altra banda, Xavier Padilla ha explicat que, dins aquesta tradició, “l’Església universal celebra aquesta festa el primer diumenge després de Nadal per invitar-nos a sentir-nos més família, encara que pertanyem a una unitat més gran, en la societat i en l’Església” I a nivell pràctic, el director del Secretariat ha anunciat que les persones que vulguin participar en la celebració “poden recollir les invitacions gratuïtes a la basílica de la Sagrada Família, entre dilluns 16 i divendres 20 de desembre, de 10 a 13:30 i de 17 a 20 hores”.
Pots escoltar tota l’entrevista AQUÍ.

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció