En directe

Radio Vaticana

UN NOU LLINDAR

La fe, ànima del compromís

L’experiència diària ens fa adonar de la dificultat d’assumir compromisos de llarga durada, i la dificultat encara és més gran quan es tracta de compromisos…

7 agost 2018

Sebastià Taltavull

Comparteix

L’experiència diària ens fa adonar de la dificultat d’assumir compromisos de llarga durada, i la dificultat encara és més gran quan es tracta de compromisos per a tota la vida. També presenciem la feble, poca o nul·la resistència pel que fa als compromisos puntuals, fins al punt de fer-se enrere i renunciar a la paraula donada o a la promesa contreta. Passa el mateix quan en qualsevol moment de la vida apareixen dificultats aparentment in- vencibles i s’arriba al punt de dir:

«Ja no puc més!» Què ha passat? Pot haver-hi moltes respostes, però hi ha un denominador comú que ens fa mirar la persona i dir: probablement no tenia prou força interior per enfrontar-se amb la realitat o no disposava d’aquella valentia i confiança que calen per superar qualsevol obstacle.

No deixem d’acudir a la paraula de Déu, no deixem d’aprofundir-hi personalment i en grup

Fem una llarga relació de situacions que coneixem o que, pot- ser, fins i tot vivim. Repassem els moments de desànim, de renúncia a opcions assumides o d’aturades per cansament. Centrem-nos en el nostre compromís baptismal, avaluant la manera com vivim la nostra fe i l’esforç que hi posem, en la nostra forma d’avançar com a seguidors de Jesús, en la consciència de pertànyer a la comunitat cristiana i ser enviats a anunciar-ho amb la claredat de les nostres paraules i el testimoni senzill i humil de la nostra vida.

En el fons, potser hi ha qui passa per una crisi de fidelitat que necessita ser tractada amb delicadesa i que situa la persona enmig d’un mar d’opcions i interrogants. Hi ha qui fins i tot cerca resposta al sentit de l’existència i al misteri que l’envolta. On podem trobar, doncs, aquesta resposta? Qui pot oferir una proposta de confiança? No deixem d’acudir a la Paraula de Deu, no deixem d’aprofundir-hi personalment i en grup, una actitud que per ella mateixa ja manifesta una recerca sincera per trobar la veritat, sempre en ambient de pregària i de compartir amb els altres. Sabem que Jesús és el Camí, la Veritat i la Vida, l’aliment que necessitem i que a l’Eucaristia se’ns dona; ho ha dit ell mateix. Fem-li confiança i no tinguem por!

Sebastià Taltavull, Bisbe de Mallorca

Més actualitat

SOCIETAT

El Govern estatal apuja el salari mínim interprofessional, però encara per sota de les recomanacions europees

L'economista i assessor Ivan González considera que la pujada és positiva però insuficient, davant l'augment de l'IPC

17 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Mima Riera i Norbert Martínez: “El teatre és un mirall de la societat que som”

Mima Riera i Norbert Martínez

Parlem amb els actors Mima Riera i Norbert Martínez sobre l'obra 'El Barquer' al Teatre Lliure, dirigida per Julio Manrique

17 febrer 2026

Redacció

SANITAT

Els CAP denuncien la "controvèrsia ètica" d'haver de reduir les baixes laborals a canvi d'incentius econòmics

Gemma Torrell, portaveu del Fòrum català d’atenció primària, retreu la proposta que pot comportar una reducció de 300.000 € als CAP

17 febrer 2026

Redacció